"Pearson Plc.", cel mai mare editor de cărţi şcolare din lume şi proprietar al ziarului "Financial Times" (FT), a înregistrat profituri peliminarii mai bune decît estimase compania. Pierderile grupului pe primul semestru al acestui an, înainte de taxe, au fost de 112 milioane de lire sterline, mai mici cu 19%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această scădere a pierderilor se datorează industriei de publicitate, care a crescut, a precizat editura, citată de "MediaBulletin".
Profitul preliminar al "Pearson" s-a ridicat la două milioane de lire sterline, faţă de pierderea de un milion de lire înregistrată în primul semestru al anului 2003. În aceeaşi perioadă, veniturile au scăzut cu 4%, pînă la 1,59 miliarde de lire.
Vînzările înregistrate de "Financial Times" au crescut cu 3%, în prima jumătate a anului acesta, atingînd 104 milioane de lire sterline. Ziarul şi-a redus, la rîndul său, pierderile operaţionale, de la 15 milioane de lire sterline la 6 milioane de lire, după diminuarea costurilor.
În ciuda veştilor bune, "Pearson" susţine că trendul publicităţii fluctuează de la o săptămînă la alta, chiar dacă au fost înregistrate îmbunătăţiri.
Alte ziare al căror editor este "Pearson" - "Les Echos" din Franţa şi "Recoletos" din Spania - au înregistrat creşteri ale profitului de 7%, respectiv 14%.
Marjorie Scardino, director executiv al "Pearson", a declarat: "Rezultatele de pe primul semestru al anului reprezintă un semn bun în ceea ce priveşte succesul nostru şi competitivitatea, cu toate că acestea reprezintă o mică parte a rezultatelor anuale totale. Avem încredere că ne vom îndeplini scopurile pe măsură ce poziţia noastră pe piaţă se îmbunătăţeşte".