• Datoriile companiei depăşesc trei miliarde de lei
Compania CFR SA a raportat, pe primele opt luni ale acestui an, o cifră de afaceri de 667 milioane de lei, în scădere cu 11,8% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului trecut.
Oficialii CFR au precizat, pentru ziarul BURSA, că, în perioada menţionată, pierderile companiei s-au cifrat la 509.155.212 de lei, fiind aproape duble faţă de cele raportate pe primele opt luni ale anului trecut (360.459.570 lei).
CFR SA a înregistrat, la 31 august 2009, datorii în valoare de 3.021.711.007 de lei, din care 896.142.690 lei către stat şi 2.063.819.094 lei către furnizori. "Cele mai mari datorii sunt înregistrate la Electrica, Telecomunicaţii CFR, Informatică Feroviară şi Intervenţii Feroviare", susţin reprezentanţii CFR SA.
Creanţele companiei la finele primelor opt luni ale anului curent se cifrau la 756.510.288 de lei. Companiile de unde CFR SA are de recuperat cele mai mari creanţe sunt: CFR Călători, CFR Marfă şi Grup Feroviar Român.
Conducerea societăţii ne-a mai declarat că necesarul pentru lucrări de investiţii în infrastructura feroviară, de la bugetul de stat, în acest an, a fost stabilit la 1 miliard de lei, dar s-au alocat doar 170 milioane de lei, adică nici măcar 20% din necesar.
• Linia Câmpina - Predeal, gata anul viitor
Printre cele mai mari obiective în curs de execuţie se numără reabilitarea liniei CF Bucureşti - Simeria. Segmentul Bucureşti - Câmpina (92 km) a fost finalizat. Lucrările s-au desfăşurat în perioada 2001 - 2005, iar valoarea lor totală a fost de 274 milioane de euro (200 milioane de euro de la BEI şi 74 milioane de euro de la bugetul de stat). În schimb, reabilitarea porţiunii Câmpina - Predeal (48 km) este încă în curs de derulare. Valoare totală a lucrărilor este de 308.694.768,44 de euro, din care 231.729.441 euro fonduri ISPA şi 159.080.440,44 euro de la bugetul de stat. Termenul de execuţie al lucrărilor este de trei ani (2007-2010).
Pentru segmentul Predeal - Braşov (27 km), studiul de fezabilitate a fost elaborat de ISPCF (2006) şi este în curs de revizuire de către firma "Italferr" SpA. În cursul anului 2010, trebuie identificate surse de finanţare pentru elaborarea proiectului tehnic. Şi pentru reabilitarea liniei Braşov - Sighişoara (128,5 km) studiul de fezabilitate elaborat de ISPCF SA în anul 2004 a fost revizuit de firma Italferr SpA. În cursul anului 2009 a fost stabilită tema de proiectare, urmând ca, până în 2010, să fie elaborat proiectul tehnic de către Italferr. Acelaşi stadiu este valabil şi pentru segmentul Sighişoara - Coslariu (98 km), dar şi pentru Coslariu - Simeria (70 km).
• Reabilitarea CF Bucureşti - Constanţa, tot în 2010
Un alt mare proiect de investiţii în curs de execuţie este reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti - Constanţa, care se desfăşoară pe trei tronsoane. Segmentul Bucureşti Nord - Băneasa a fost finalizat (2006-2008), segmentul Feteşti - Constanţa (2006-2009) se încheie în acest an, iar Bucureşti Băneasa - Fundulea şi Fundulea - Lehliu - Feteşti (2007-2010) trebuie să fie încheiat anul viitor. Valoarea totală a primelor două etape este de 508 milioane de euro, din care 234 milioane de euro finanţare JICA şi 274 milioane de euro de la Guvernul României. Cel de-al treilea segment costă 370,1 milioane de euro, din care 231,7 milioane euro finanţare ISPA şi 138,4 milioane de euro de la Guvernul României.
Alte investiţii mari ale CFR SA sunt electrificarea liniei CF Doaga - Tecuci - Barboşi, inclusiv dispecer pentru coordonarea activităţii de exploatare a Complexului Feroviar Galaţi, a liniei CF Piatra Olt - Podu Olt, dar şi reconstrucţia podului Gura Lotrului.
Oficialii CFR SA ne-au declarat că, în ultimii doi ani, principala sursă de venit a companiei a reprezentat-o taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), cu o pondere de 96% din total venituri, veniturile bugetare având o pondere de 4%, pentru lucrări de reparaţii capitale, reparaţii curente şi lucrări de întreţinere. Ei mai susţin că, tot în ultimii doi ani, lucrările de strictă urgenţă au fost realizate din fonduri proprii.
1. Cum sa nu fie pierderi daca se circula cu nashul..
(mesaj trimis de Cornel în data de 27.10.2009, 11:08)
mai ieri veneam cu trenul rapid din Oltenia; pana in Craiova trenul era mai mult gol, apoi, in Craiova a urcat puhoiul de lume, s-a umplut compartimentul apoi in Caracal, videle era plin si coridorul de lume; in tot compartimentul de 6 locuri, doar doi aveau bilet, restul la un sfert de pretz cu nasul au calatorit. Pe coridor situatia era si mai tragica; doar unul singur a scos bilet, restul au dat spaga, mita, zicetii cum doriti.
Si atunci, cum sa fie profitabil, daca mai nimeni nu consimte sa-si plateasca serviciul?
De ce rezista privatii? Din cauza ca daca supracontrolul prinde vreun nash ca ia spaga => avertisment +20% off din salar. A doua oara ii desface contractul de munca si-l pune sa plateasca paguba.
Concluzie, CFR-ul prin angajati, sindicate, conducere singur isi fura caciula si profitul. Ar fi si culmea sa nu iasa in pierdere! Rusine MOJICILOR !!!