National Fire Chiefs Council, organizaţia profesională a şefilor pompierilor din Marea Britanie, a avertizat recent că publicul trebuie să fie informat cu privire la riscurile uriaşe de incendiu pe care le prezintă vehiculele electrice, după cum scrie cotidianul Express.
Mai mult, flăcările degajează o cantitate mare de gaze extrem de toxice, iar apa utilizată pentru stingerea incendiilor de vehicule electrice poate deveni toxică şi va polua mediul.
Avertismentele au apărut într-o scrisoare trimisă parlamentarilor britanici, unde se subliniază necesitatea "creşterea gradului de conştientizare a faptului că vehiculele electrice sunt alimentate de baterii litiu-ion care pot provoca incendii grave şi potenţial explozive atunci când acestea devin defecte, deteriorate (mecanic sau electric) sau sunt expuse la căldură extremă".
Astfel de avertismente ar trebui plasate în toate staţiile de încărcare a automobilelor electrice, în condiţiile în care "incendiile de vehicule electrice prezintă noi provocări pentru pompieri, deoarece stingerea unui incendiu de vehicul electric necesită cantităţi mari de apă, iar incendiul se poate reaprinde ore sau uneori zile mai târziu".
Scrisoarea de la NFCC accentuează pericolul fenomenului cunoscut sub numele "avalanşă termică", care poate conduce la creşterea rapidă a emisiilor de gaze toxice, cum sunt monoxidul de carbon, fluorura de hidrogen şi clorura de hidrogen.
Pe site-ul Mitsubishi Electric Critical Power Solutions (MECPS) se arată că supraîncălzirea bateriilor litiu-ion va declanşa procesul de "avalanşă termică" (thermal runaway), care apare când căldura generată în interiorul unei baterii depăşeşte cantitatea de căldură disipată în mediul înconjurător.
În aceste condiţii, temperatura internă a bateriei va continua să crească şi va determina creşterea curentului bateriei, care va amplifica avalanşa termică.
Mai mult, "creşterea temperaturii unei singure baterii va începe să afecteze alte baterii aflate în imediata apropiere, iar procesul se va extinde", după cum se mai arată pe site-ul Mitsubishi Electric.
Printre factorii care pot determina apariţia "avalanşei termice" se află temperatura ambientală, vechimea bateriei, tensiunea variabilă de încărcare sau supraîncărcarea.
Conform datelor de la MECPS, pragul temperaturii ambientale pentru bateriile litiu-ion de la care se poate declanşa avalanşa termică este 28 grade Celsius, iar pentru bateriile VRLA (Valve Regulated Lead Acid) de 25 grade Celsius.
"Apa de incendiu care este contaminată cu substanţe chimice de la incendiile de baterii este periculoasă pentru mediu", se mai subliniază în scrisoarea pompierilor britanici, care mai solicită şi publicarea la toate staţiile de încărcare a informaţiilor cu privire la semnele de avertizare ale unui incendiu al unui vehicul electric şi ce trebuie făcut în acest caz.
Scrisoarea trimisă de pompieri Parlamentului vine în contextul în care guvernul laburist a decis revenirea la 2030 ca an de interzicere a comercializării automobilelor noi cu motoare clasice, după ce guvernul precedent a prelungit termenul până în 2035.
"Guvernul afirmă că este pregătit să îşi îndeplinească obiectivul de a asigura cel puţin 300.000 de puncte de încărcare până în 2030", scrie cotidianul Express, însă Autoritatea de transport pentru nordul Angliei susţine că ar fi nevoie de cel puţin 730.000 de puncte de încărcare.
Progresul înregistrat în tranziţia către utilizarea pe scară largă a automobilelor electrice este evaluat în prezent de către Comisia pentru Conturi Publice a Camerei Comunelor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 10:35)
"Maşinile electrice pot exploda"
oare UE a auzit ??!!
ca din 2035 vor sa interzica fabricarea de masini
pe energie fosila,
sau politicile verzi sunt mai importante decat vietile oamenilor
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 11:39)
masinile cu benzina pot lua foc. de asta ati auzit?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 12:23)
Da, dar nu trebuie sa stai linga ele sa astepti sa se stinga.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 13:24)
Vezi de treaba ca nici alea electrice nu bubuie asa aiurea. Intai iau foc la fel ca si alealalte. Si nu te obliga nimeni sa-ti iei electrica daca ti-e frica.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 13:37)
Asa de slab e textul tau,
ca recomand sa suni un prieten cu mai mult IQ
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 14:56)
La termice ai stingator obligatoriu, pentru un scurt circuit de pe o fumegatoare de 20 de ani vechime se rezolva cu un puf.
La o electrica noua trebuie doar sa te asiguri ca nu se blocheaza usile si sa crapi ars ca un soricel. De stins trebuie s-o lasi pana se stinge. :
Cazurile de arsi in tesle blocate ar trebui sa sperie pe orice om normal la cap.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 17:00)
Pai nu trebe sa-ti cumperi, oricum n-ai bani si vulpea cand n-ajunge la struguri ....
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 18:36)
Dar citi le-ar fi cumparat fara ajutoarele sociale pentru cersetorii care apara mediul pe banii altora?
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 18:57)
hahaha, unde era bogătanul cu trotinetă. Fii sigur că nu voi cumpăra BEV uzat moral. În câțiva ani vor apărea mai multe modele cu baterii LFP (fără risc de incendiu), iar următorul pas e solid state. Toate astea înseamnă anularea valorii actualei tehnologii BEV. Deci vulpea și strugurii sunt povești pe care le-am tot ascultat și în 2008 pe imobiliare. :
2. Ar trebui taiere de salariu pt cel care a scris ar
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2025, 20:18)
"Conform datelor de la MECPS, pragul temperaturii ambientale pentru bateriile litiu-ion de la care se poate declanşa avalanşa termică este 28 grade Celsius, iar pentru bateriile VRLA (Valve Regulated Lead Acid) de 25 grade Celsius."
Draga Calin,
Nu te-ai deranjat sa traduci corect articolul sursa. Acolo unde scrie 28 grade , se refera la Faranhide, adică cam 82 grade Celsius !
Daca luau foc la 28 grade Celsius, TOATE pe timp de vara luau foc !
Sper sa dați faliment deoarece răspândit informații false!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.01.2025, 02:38)
inseamna ca presa progresista ar trebui sa fie toata falimentara