Pompierii britanici: Maşinile electrice pot exploda

Călin Rechea
Internaţional / 27 ianuarie

Pompierii britanici: Maşinile electrice pot exploda

National Fire Chiefs Council, organizaţia profesională a şefilor pompierilor din Marea Britanie, a avertizat recent că publicul trebuie să fie informat cu privire la riscurile uriaşe de incendiu pe care le prezintă vehiculele electrice, după cum scrie cotidianul Express.

Mai mult, flăcările degajează o cantitate mare de gaze extrem de toxice, iar apa utilizată pentru stingerea incendiilor de vehicule electrice poate deveni toxică şi va polua mediul.

Avertismentele au apărut într-o scrisoare trimisă parlamentarilor britanici, unde se subliniază necesitatea "creşterea gradului de conştientizare a faptului că vehiculele electrice sunt alimentate de baterii litiu-ion care pot provoca incendii grave şi potenţial explozive atunci când acestea devin defecte, deteriorate (mecanic sau electric) sau sunt expuse la căldură extremă".

Astfel de avertismente ar trebui plasate în toate staţiile de încărcare a automobilelor electrice, în condiţiile în care "incendiile de vehicule electrice prezintă noi provocări pentru pompieri, deoarece stingerea unui incendiu de vehicul electric necesită cantităţi mari de apă, iar incendiul se poate reaprinde ore sau uneori zile mai târziu".

Scrisoarea de la NFCC accentuează pericolul fenomenului cunoscut sub numele "avalanşă termică", care poate conduce la creşterea rapidă a emisiilor de gaze toxice, cum sunt monoxidul de carbon, fluorura de hidrogen şi clorura de hidrogen.

Pe site-ul Mitsubishi Electric Critical Power Solutions (MECPS) se arată că supraîncălzirea bateriilor litiu-ion va declanşa procesul de "avalanşă termică" (thermal runaway), care apare când căldura generată în interiorul unei baterii depăşeşte cantitatea de căldură disipată în mediul înconjurător.

În aceste condiţii, temperatura internă a bateriei va continua să crească şi va determina creşterea curentului bateriei, care va amplifica avalanşa termică.

Mai mult, "creşterea temperaturii unei singure baterii va începe să afecteze alte baterii aflate în imediata apropiere, iar procesul se va extinde", după cum se mai arată pe site-ul Mitsubishi Electric.

Printre factorii care pot determina apariţia "avalanşei termice" se află temperatura ambientală, vechimea bateriei, tensiunea variabilă de încărcare sau supraîncărcarea.

Conform datelor de la MECPS, pragul temperaturii ambientale pentru bateriile litiu-ion de la care se poate declanşa avalanşa termică este 28 grade Celsius, iar pentru bateriile VRLA (Valve Regulated Lead Acid) de 25 grade Celsius.

"Apa de incendiu care este contaminată cu substanţe chimice de la incendiile de baterii este periculoasă pentru mediu", se mai subliniază în scrisoarea pompierilor britanici, care mai solicită şi publicarea la toate staţiile de încărcare a informaţiilor cu privire la semnele de avertizare ale unui incendiu al unui vehicul electric şi ce trebuie făcut în acest caz.

Scrisoarea trimisă de pompieri Parlamentului vine în contextul în care guvernul laburist a decis revenirea la 2030 ca an de interzicere a comercializării automobilelor noi cu motoare clasice, după ce guvernul precedent a prelungit termenul până în 2035.

"Guvernul afirmă că este pregătit să îşi îndeplinească obiectivul de a asigura cel puţin 300.000 de puncte de încărcare până în 2030", scrie cotidianul Express, însă Autoritatea de transport pentru nordul Angliei susţine că ar fi nevoie de cel puţin 730.000 de puncte de încărcare.

Progresul înregistrat în tranziţia către utilizarea pe scară largă a automobilelor electrice este evaluat în prezent de către Comisia pentru Conturi Publice a Camerei Comunelor.

Opinia Cititorului ( 11 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. "Maşinile electrice pot exploda"

    oare UE a auzit ??!! 

    ca din 2035 vor sa interzica fabricarea de masini 

    pe energie fosila,

    sau politicile verzi sunt mai importante decat vietile oamenilor 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. masinile cu benzina pot lua foc. de asta ati auzit?

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Da, dar nu trebuie sa stai linga ele sa astepti sa se stinga.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Vezi de treaba ca nici alea electrice nu bubuie asa aiurea. Intai iau foc la fel ca si alealalte. Si nu te obliga nimeni sa-ti iei electrica daca ti-e frica.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Asa de slab e textul tau,

      ca recomand sa suni un prieten cu mai mult IQ 

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      La termice ai stingator obligatoriu, pentru un scurt circuit de pe o fumegatoare de 20 de ani vechime se rezolva cu un puf.

      La o electrica noua trebuie doar sa te asiguri ca nu se blocheaza usile si sa crapi ars ca un soricel. De stins trebuie s-o lasi pana se stinge. :

      Cazurile de arsi in tesle blocate ar trebui sa sperie pe orice om normal la cap. 

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Pai nu trebe sa-ti cumperi, oricum n-ai bani si vulpea cand n-ajunge la struguri ....

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Dar citi le-ar fi cumparat fara ajutoarele sociale pentru cersetorii care apara mediul pe banii altora?

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      hahaha, unde era bogătanul cu trotinetă. Fii sigur că nu voi cumpăra BEV uzat moral. În câțiva ani vor apărea mai multe modele cu baterii LFP (fără risc de incendiu), iar următorul pas e solid state. Toate astea înseamnă anularea valorii actualei tehnologii BEV. Deci vulpea și strugurii sunt povești pe care le-am tot ascultat și în 2008 pe imobiliare. :

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    "Conform datelor de la MECPS, pragul temperaturii ambientale pentru bateriile litiu-ion de la care se poate declanşa avalanşa termică este 28 grade Celsius, iar pentru bateriile VRLA (Valve Regulated Lead Acid) de 25 grade Celsius."

    Draga Calin, 

    Nu te-ai deranjat sa traduci corect articolul sursa. Acolo unde scrie 28 grade , se refera la Faranhide, adică cam 82 grade Celsius ! 

    Daca luau foc la 28 grade Celsius, TOATE pe timp de vara luau foc ! 

    Sper sa dați faliment deoarece răspândit informații false! 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. inseamna ca presa progresista ar trebui sa fie toata falimentara

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9756
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7360
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2699
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9205
Gram de aur (XAU)Gram de aur421.5141

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

oaer.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb