Porsche România, cel mai mare importator auto din România, încheie prima jumătate a anului cu o creştere a vânzărilor de maşini pentru toate mărcile din portofoliu de 16%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, conform comunicatului remis redacţiei.
"Reuşim performanţa de a fi în mod constant în topul preferinţelor clienţilor noştri în ultimii douăzeci de ani, prin oferta variată pentru fiecare dintre mărcile din portofoliu şi prin calitatea şi fiabilitatea produselor. Tehnologiile din dotarea noilor modele şi pachetele de servicii asigurate determină din ce în ce mai mulţi români să opteze pentru modele noi", a declarat Brent Valmar, director general Porsche România.
"Evoluţia vânzărilor din prima jumătate a anului confirmă tendinţele de pe piaţa auto globală. Clienţii pun din ce în ce mai mult accent pe modelele electrice şi hibride, unde beneficiază şi de ajutorul oferit de stat prin programul Rabla Plus. La această tendinţă se adaugă preferinţa pentru automobile avansate din punct de vedere tehnologic, cu autonomie ridicată şi opţiuni de inter conectare", precizează Kurt Leitner, director general Porsche România.
Mărcile de volum Skoda şi Volkswagen au înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor, cu până la 29%, respectiv, 16% mai mare în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe segmentul autoturismelor pentru pasageri Volkswagen rămâne cea mai bine vândută marcă de import, cu o cotă de piaţă de 10%, urmată la mică distanţă de Skoda cu 9% din vânzările din piaţă, se mai arată în comunicat.
Cele mai mari vânzări pentru modelele de autoturisme pentru pasageri în perioada ianuarie - iunie 2017 au revenit modelului Skoda Octavia (2.627 unităţi vândute), urmat de Skoda Rapid (1.717 unităţi), Volkswagen Polo (1.516 unităţi), Volkswagen Golf (1.511 unităţi), Volkswagen Tiguan (1.410 unităţi) şi Skoda Fabia (1.121 unităţi).
Pentru Volkswagen un model vedetă în prima parte a anului a fost noul Touareg, lansat la Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti, pentru care primele livrări au fost realizate în luna iunie.
Potrivit comunicatului, vânzările de autovehicule electrice şi hibrid ale Porsche România au crescut în prima jumătate a anului până la un total de 141 de unităţi. Cel mai bine vândut model a fost Volkswagen Passat GTE (70 de unităţi), un plug-in hibrid, urmat de Volkswagen e-Golf şi Volkswagen e-up!, două modele 100% electrice. Compania va pune din ce în ce mai mare accent pe vehiculele electrice şi hibrid, potrivit strategiei de dezvoltare a grupului.