PPC va finaliza achiziţia Enel România în luna septembrie şi va deveni cel mai mare jucător din piaţa de energie din Europa de Sud-Est, tranzacţia urmând să ducă la creşterea numărului clienţilor companiei cu 57%, conform unui comunicat remis, vineri, AGERPRES.
"Achiziţia Enel România, care a primit aprobarea Comisiei Europene, săptămâna trecută, este estimată a se finaliza în al treilea trimestru. Aceasta este prima extindere majoră în afara Greciei şi se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică. Tranzacţia va duce la creşterea numărului clienţilor PPC cu 57%, va majora activele de distribuţie cu 40% şi capacitatea de producţie de energie în exploatare cu 14%", a declarat Georgios Stassis CEO şi preşedinte PPC, joi, la Adunarea Generală Anuală a acţionarilor companiei.
Acesta a subliniat că partea cea mai mare a EBITDA activităţilor Enel în România provine din activitatea de Distribuţie, care este reglementată şi, prin definiţie, foarte stabilă, astfel că va avea un impact pozitiv asupra EBITDA grupului PPC. În plus, toată producţia de energie electrică a Enel din România provine din surse de energie regenerabilă, ceea ce creşte procentul de EBITDA verde în totalul EBITDA şi îmbunătăţeşte indicatorii ESG (raportările de mediu, sociale şi de guvernanţă corporativă) relevanţi.
"PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată, şi intenţionează să investească în dezvoltarea operaţiunilor locale. Odată cu finalizarea achiziţiei, Grupul PPC îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est", se menţionează în comunicat.
Georgios Stassis a anunţat, în cadrul AGA, că PPC va depăşi ţinta de 1,1 miliarde de euro privind EBITDA, pentru anul acesta, şi se va apropia de 1,2 miliarde de euro, în pofida crizei preţurilor la energie.
Cu un profil de risc semnificativ scăzut, compania continuă implementarea planului strategic de business ce vizează transformarea mixului energetic într-unul mai verde, precum şi reducerea utilizării lignitului.
"În ciuda crizei energetice, ne îndreptăm constant către implementarea planului nostru strategic. Drumul este verde, digital şi orientat către clienţi", a precizat Stassis.
Totodată, CEO-ul PPC a subliniat că profitabilitatea companiei continuă să fie rezilientă, în linie cu trendul ascendent al ultimilor trei ani. Lichiditatea companiei este la un nivel optim, creşterea inflaţiei neavând impact asupra planurilor de investiţii ale companiei.
Prezent în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, PPC este o companie solidă, aflată în curs accelerat de creştere, care produce, distribuie şi furnizează energie electrică către consumatori. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS - Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023).
PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena.
Grupul italian de utilităţi Enel a anunţat pe 9 martie că îşi va vinde operaţiunile din România către grupul grec Public Power Corp (PPC) pentru 1,26 miliarde de euro, în cadrul unui plan care vizează reducerea datoriilor şi concentrarea pe energiile verzi, potrivit agerpres.ro.