Omul de afaceri de origine turcă Omer Susli a preluat, la începutul anului 2014, reţeaua de magazine Praktiker din ţara noastră, reţea care a trecut ulterior printr-un program de restructurare şi de repoziţionare a brandului Praktiker pe piaţa de DIY (do-it-yourself - n.r.).
Praktiker România a avut, anul trecut, o creştere a vânzărilor de peste 3% faţă de anul 2015, potrivit oficialilor companiei, care susţin că rezultatele financiare vin în contextul unei scăderi de 4,8 procente a pieţei construcţiilor, în aceeaşi perioadă. Afacerile companiei Praktiker România s-au ridicat, anul trecut, la 137 milioane de euro, un nivel similar anului 2015.
În prezent, Praktiker are 1700 de angajaţi în cele 23 de oraşe unde există unităţi de vânzare şi o ofertă de 400 de locuri de muncă disponibile. Domnul Omer Susli a avut amabilitatea să ne ofere un interviu despre activitatea Praktiker România şi despre planurile de viitor ale companiei.
Reporter: Cum apreciaţi activitatea Praktiker România de la preluare şi până în prezent?
Omer Susli: Din momentul în care am preluat business-ul Praktiker România, adică de la finalul lunii februarie 2014, compania a reintrat pe o traiectorie ascendentă. După 4 ani consecutivi de scădere, anul 2014 a fost, practic, primul care a adus o creştere. Vorbim de o apreciere de aproximativ 3,2% faţă de anul precedent, iar trendul ascendent s-a menţinut şi în anii următori. Praktiker a crescut, în condiţiile în care concurenţa a deschis foarte multe magazine şi chiar au intrat în piaţă doi jucători mari internaţionali.
După această etapă de stabilizare a business-ului, am încercat să ne dăm seama ce anume îşi doreşte clientul Praktiker şi cum putem veni în întâmpinarea nevoilor sale. Astfel, am început să implementăm o serie de măsuri, care, până acum, s-au dovedit a fi câştigătoare.