Petrom, cea mai importantă companie de petrol şi gaze din România, poate trece sub controlul unui consorţiu norvegian, care doreşte să preia nu numai 31,5% din acţiunile principalului acţionar al companiei româneşti ci un pachet de control de cel puţin 51%, susţin Kurier şi Der Standard, potrivit Hotnews.ro.
Motivul este acela de a scăpa de dependenţa de gazele ruseşti, guvernul austriac fiind foarte interesat în realizarea tranzacţiei, notează publicaţiile austriece.
O eventuală preluare de către norvegieni a pachetului majoritar în business-ul de dezvoltare şi producţie hidrocarburi al OMV ar putea fi benefică şi pentru exploatarea Neptun Deep.
Spre deosebire de OMV, care, deşi mai deţine participaţii în proiecte offshore de mare adâncime, nu este operator în niciunul dintre acestea, companiile norvegiene au know how-ul necesar dezvoltării unor astfel de zăcăminte.
Pentru a-i convinge pe oficialii vienezi, consorţiul norvegian s-a oferit să garanteze furnizarea a peste 80% din necesarul de consum anual de gaze al Austriei, şi anume 75 TWh. În prezent, consumul anual de gaze al Austriei se ridică la aproximativ 90 TWh.
"Ma bucură mult veştile unei posibile preluări a pachetului de majoritar de acţiuni al PETROM de către un consorţiu norvegian. Cu ocazia aceasta am face un pas în plus în dezRUSIFICAREA unei bune părţi din economia României cât şi a economiei Austriei, penetrate masiv de regimul criminalului de la Kremlin. Pentru cei care nu ştiţi multe despre norvegieni, vă invit să cautaţi şi să consultaţi site-ul Fondului Suveran de stat norvegian: cred că pe unii de pe aici îi va speria transparenţa lor. Pe scurt, interese expuse pe masă, profit win-win şi multă transparenţă. Să sperăm că vom putea spune în curând: Welkommen til Romania!", a declarat Pavel Popescu, preşedintele Comisiei de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională din Camera Deputaţilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2022, 16:43)
De ce nu Romania? De ce nu il cumparam noi?
Scoti niste obligatiuni, finantezi achizitia.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 09:59)
de ce?
ca sa suga politicul pana o falimenteaza si pe asta?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2022, 16:44)
Daca.i așa, posibil că norvegienii vor schimba și politica de dividend a OMV, știind că nordicii mizează mai mult pe investiții decât pe banii cash!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2022, 16:54)
Ai mai auzit de o companie petroliera care sa nu dea dividend?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2022, 18:44)
Da. Rompetrol kazmunaigaz
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 09:56)
noi, ca natie, ne pricepem cel mai bine sa vedem mai degraba intunericul din tunel decat lumina de la capatul acestuia! Hai sa fim ceva mai optimisti cu fiece zi!
daca singurul criteriu de investitie la bursa este dividendul, inseamna ca trebuie sa mai invatam si despre cum sa evaluam o companie...
Ai vazut ce dividende dau astia de la AAPL? Oare de ce au tot crescut actiunile lor?
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 10:14)
De ce ai cumpăra și tine o acțiune care nu iti aduce nici un cash flow? Primul criteriu la care ma uit înainte de a începe sa investesc intr-o societate este istoricul de divident, apoi sigur ceilalți parametri. Sigur o societate ce are un pay out uriaș o data la câțiva ani iarasi nu o consider a fi de luat în calcul.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 11:17)
hai sa nu mai folosim cuvinte mari aiurea, gen "cash flow/ pay out", in timp ce nu facem diferenta intre dividend si divident... estet
ti-am dat exemplul cu AAPL, dar vad ca inutil
acum iti dau si in engleza, ca vad ca esti fun* :
If you had invested $1,000 into the company during its early days, your investment would be worth $1,635,847 as of Sept. 6
acum intelegi de ce dividendul nu e intotdeauna cel mai important?
As of today (2022-10-08), the Trailing Annual Dividend Yield of Apple is 0.63%. During the past 13 years, the highest Dividend Yield of Apple was 2.77%. The lowest was 0.38%.
Ai fi investit in AAPL pe criteriul 0.63% dividend? R: "Sigur" ca NU!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 08:24)
Afara cu OMV din tara! Nationalizam Petrom.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 09:27)
ai o obsesie tampa!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 09:51)
de ce? argumenteaza cum va reusi statul sa gestioneze mai bine petrom daca ti s-ar indeplini dezideratul, ca nici nu pot sa ii zic dorinta. asa sa lasi comentarii pe aici anonime e usor, te-am tot vazut, da un argument n-ai aduce.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 09:57)
un capusar nu-ti va aduce vreodata argumente pentru "crezul" lui!
stai linistit, am incercat si eu...
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 10:16)
De acord, dar 49%, nu 51. 51% pt Romania.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 11:22)
vad ca tot incerci :)
Statul roman detine 20.64% din OMV Petrom.
OMV Austria detine cei 51% la care se face referire si in articol.
Deci, cum facem?!
Gandim si noi inainte sa dam cu opinia in balta???
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Adi în data de 11.10.2022, 12:37)
Majoritatea - a fost deja vanduta!
Acum OMV Austria - decide cui vrea sa vanda!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 12:13)
S-au speriat austriecii cca vor fi dezgropate fantomele corupte ale trecutului (cedarea ilegală a Petrom către OMV că sa intram in UE) și vor urgentissimo să scape de mortul din dulap.... Țeapă . Romania nu va permite vânzarea către norvegieni și va și investiga/naționaliza afacerea oneroasă OMV/Petrom.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 12:25)
tot incerci :)
n-ai inteles nimic!
norvegienii vor sa cumpere. adica, nu austriecii vor sa vanda!
"Pentru a-i convinge pe oficialii vienezi, consorţiul norvegian s-a oferit să garanteze furnizarea a peste 80% din necesarul de consum anual de gaze al Austriei"
in rest, numai bazaconii debitezi...
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2022, 12:40)
Norvegienii au experienta in domeniu -- doar ca mutarea va schimba compania pe model Growth ...probabil dividende 1-3% maxim sau deloc!