Gigantul francez al materialelor de construcţii "Lafarge", cel mai mare producător mondial de ciment, anunţă o creştere de 53% a profitului său net pentru primele şase luni din 2006, faţă de perioada similară din 2005. Evoluţia se datorează în mare parte preţurilor mari de pe piaţa pe care activează compania. În aceste condiţii, au fost compensate creşterile mari de preţuri pe segmentul energetic şi al transporturilor, pe care le suportă societatea.
"Lafarge" a obţinut un câştig net de 548 milioane de euro (702 milioane de dolari) în intervalul ianuarie-iunie 2006, faţă de 359 milioane de euro în primele şase luni din 2005. Vânzările companiei au fost de 8,76 miliarde de euro (11,22 miliarde de dolari), cu 21% mai mari decât anul trecut.
Profitul operaţional al "Lafarge" a crescut cu 41% în perioada analizată, ajungând la 1,17 miliarde de euro. Divizia producătoare de ciment a realizat un profit operaţional de 871 milioane de euro, în creştere cu 34%. Pe segmentul materialelor pentru acoperiş, beneficiile companiei au sporit cu 54%, la 37 milioane de euro.