Reporter: Cum evoluează piaţa pe care activaţi? Cum caracterizaţi competiţia din sector şi ce strategie abordaţi ca să vă menţineţi în faţa altor cofetării?
Vladimir Dascălu: Competiţia ridică ştacheta din ce în ce mai mult, atât prin calitatea produsului, prin decoruri complexe, dar şi prin oferte competitive.
Reţeta Delice a fost mereu aceea de a vinde un produs de calitate premium la un preţ accesibil, toată lumea cunoaşte foarte bine calitatea Delice şi faptul că folosim ingrediente de cea mai înaltă calitate, cum ar fi ciocolata importată direct de către noi din Belgia, pasta de fistic Siciliana din Italia sau alune de Piedmont tot din Italia.
Reporter: Lucraţi mai mult cu producători români sau din import?
Vladimir Dascălu: Deşi avem şi producători români, mare parte din materiile prime vin din afară; ingredientele de bază - făina, zahărul, laptele - sunt cumpărate de pe plan local, iar restul ingredientelor, unde calitatea face cu adevărat diferenţa în produsul final, sunt importate din afară. Aici putem menţiona untul şi frişca, importate din Franţa.
Reporter: Cum au evoluat preţurile din domeniu?
Vladimir Dascălu: Preţurile produselor au crescut, odată cu inflaţia din ultimii ani, cu circa 10-15% faţă de nivelul din 2020, de pildă. Ca şi în celelalte domenii, şi cofetăria a avut de suferit în urma schimbărilor economice din ultimii ani, iar acest lucru a dus inevitabil la creşterea preţurilor. Perioada de după pandemie a fost una dintre cele mai haotice şi imprevizibile. Săptămânal, timp de mai multe luni de zile materiile prime veneau cu alt preţ".
Reporter: Care sunt tendinţele printre consumatori? Cum caracterizaţi gusturile românilor în materie de dulciuri şi care este profilul cumpărătorului dumneavoastră?
Vladimir Dascălu: Sunt oameni interesaţi de ultimele trenduri din domeniu (iar Franţa dă tonul modei şi în cofetărie), se vând foarte bine mousse-urile de ciocolată, se caută produsele care implică un grad mare de manoperă, sunt foarte la modă acum reproducerile de fructe. Este o prăjitură care arată ca o portocală, un măr sau o pară, în interior are mousse de ciocolată şi chiar şi o inserţie din fructul respectiv şi, implicit, o astfel de prăjitură are nevoie de mai multă muncă decât dulciurile tradiţionale, cum ar fi eclerul sau savarina.
Produsele dietetice, cu îndulcitor stevia, folosită în reţetele unor produse de 4-5 ani, reprezintă încă foarte puţin din vânzări. Pentru mousse-urile cu stevia sunt importate sortimente de ciocolată, şi aceasta produsă tot cu îndulcitorul natural amintit, astfel încât pot fi consumate de persoane în dieta cărora lipsa zahărului joacă un rol cheie.
Reporter: Câte puncte de vânzare aveţi? Aveţi şi vânzări online?
Vladimir Dascălu:În momentul de faţă avem şase punte de vânzare - unul în Buşteni, două în Câmpina, unde avem şi laboratorul de producţie, şi trei în Ploieşti.
Deşi se observă de la an la an o creştere pe partea de vânzări online, spre deosebire de alte afaceri, partea de vânzări online are o limită în ceea ce priveşte cofetăria. Comenzile personalizate pentru evenimente, mai ales cele ce conţin torturi sau candy baruri cu multe detalii sunt aproape imposibil de transmis online. De aceea, varianta pe care o recomandăm de fiecare dată este să vină la sediul nostru şi să vorbească cu unul dintre consultanţii noştri pe partea de evenimente.
După aceea, avem consumul de produse clasice, de multe ori consumul de produse dulci nu este neparat programat, acesta vine ca un moment de relaxare la o plimbare în oraş sau poate un dulce servit la cafea, deci şi acest tip de a consuma dulcele este mai greu de vândut prin online.
Totuşi, suntem mulţumiţi de creşterea vânzărilor online, în primele trei trimestre am înregistrat o creştere de 23% faţă de anul precedent, cu un total de 287.368 lei
Reporter: Câţi angajaţi aveţi? Intenţionaţi să vă extindeţi?
Vladimir Dascălu: În momentul de faţă avem un număr de 124 de angajaţi şi lucrăm la capacitate maximă.
Deşi, în condiţiile date, am putea sa continuăm extinderea, alegem să nu o facem, pentru că este foarte uşor să te supraaglomerezi şi să pierzi din vedere alte aspecte ale afacerii.
Acum suntem dedicaţi să menţinem calitatea, constanţa în calitate a fost una dintre valorile noastre de bază cu care ne-am obişnuit clienţii şi pe aceasta vrem cu orice preţ să o menţinem. În afară de asta, urmărim constant să eficientizăm şi să îmbunătăţim cât mai mult afacerea pe toate planurile, iar când vom considera că suntem echilibraţi din toate punctele de vedere extinderea va fi din nou inevitabilă.
Reporter: Mulţumesc!