Organizaţia "Superbrands" a intrat şi în România. "Superbrands" este o autoritate recunoscută internaţional ca arbitru independent care evaluează şi oferă distincţii brand-urilor naţionale şi internaţionale de succes. Partenerul ales de către organizaţia Superbrands, pentru dezvoltarea proiectului în România, este Agenţia BDR Associates, asociat exclusiv al grupului Hill&Knowlton.
Conform metodologiei Superbrands, aplicată pretutindeni în lume, şi în România a fost constituit un consiliu de evaluare a brand-urilor (Brand Council), care este format din 25 de personalităţi de calibru ale comunităţii de afaceri, experţi în marketing, manageri ai companiilor multinaţionale sau româneşti, precum şi personalităţi marcante ale societăţii româneşti.
Au fost nominalizate pînă în prezent aproximativ 1800 de brand-uri consacrate pe piaţa românească, atît româneşti cît şi internaţionale, care sînt evaluate pe criterii de reputaţie şi notorietate. Lista brand-urilor care au primit statutul Superbrands va fi finalizată la sfîrşitul lunii februarie.
Bill Colegrave, directorul Internaţional Superbrands, a declarat: "Pentru mine Superbrands este un fel de < Oscar > al brandurilor, o celebrare a marilor realizări, dar şi un îndemn pentru cei care nu se numără încă printre cei mai buni. Este, în acelaşi timp, o unitate de măsură pentru forţa economică a unei ţări atît prin valoarea brand-urilor cîştigătoare, cît şi prin diversitatea domeniilor care s-au consacrat".
"Superbrands este un prilej de a aşeza brand-urile româ-neşti, alături de brand-uri consacrate din întreaga lume. În acelaşi timp este încă o şansă pentru noi românii să ne recîştigăm imaginea. Noi am creat un slogan pentru proiectul Superbrands România - "Celebrating Local Brands, Celebrating Romania!"- pe care organizaţia Superbrands Internaţional l-a acceptat, iniţiativa noastră fiind fără precedent, în istoria Superbrands de pînă acum", declară Cătălina Stan, preşedintele agenţiei BDR Associates şi director Superbrands România.
Organizaţia internaţională Superbrands a fost fondată în anul 1995 în Marea Britanie. În prezent deţine birouri de reprezentanţă în peste 55 de ţări ale lumii, printre care: Franţa, Islanda, Polonia, Portugalia, Egipt, Singapore, Austria, Italia, Filipine, Japonia, SUA etc. Organizaţia Superbrands a condus peste 5000 de studii de caz asupra brand-urilor de succes, prezentările acestora fiind incluse în 77 de publicaţii Superbrands, care au devenit purtători de imagine a ţărilor respective în întreaga lume. Numai în anul 2005 au fost editate în Europa 18 astfel de publicaţii, care au fost citite, în primele luni de la apariţie, de peste 1 milion de consumatori, acest lucru fiind relevant pentru popularitatea Superbrands în întreaga lume. Superbrands pătrunde în România în contextul dezvoltării şi dinamicii actuale a pieţei şi a industriei mărcilor, şi în perspectiva aderării efective la Uniunea Europeană.