Primul camion electric din România - testat timp de o lună, la Buzău şi Urziceni

ANA FELEA
Miscellanea / 15 iulie

Primul camion electric din România - testat timp de o lună, la Buzău şi Urziceni

GreenGroup, companie europeană din industria reciclării, prin divizia de reciclare plastic GreenTech, va testa, în premieră, în România, primul camion electric. Compania a anunţat că este vorba despre un proiect pilot prin care Scania, furnizor de soluţii de transport, testează primul camion electric de 40 de tone.

"Testul, desfăşurat pe o perioadă de o lună, are scopul de a evalua eficienţa şi sustenabilitatea transportului electric în procesele logistice ale companiei GreenTech. Rezultatele aşteptate includ o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale în cadrul serviciilor zilnice de transport al materiei prime reciclate", anunţă compania.

Greentech, societate membră a GreenGroup şi lider de piaţă în reciclarea plasticelor, va utiliza camionul electric pentru aprovizionarea celor două fabrici de reciclare şi producţie din Buzău şi Urziceni. Fluxul de activitate include transportul baloţilor PET din depozite din judeţele Ilfov şi Bucureşti către fabrica de reciclare din Buzău, iar ulterior, fulgii de plastic rezultaţi sunt transportaţi la fabrica de fibră poliesterică din Urziceni, jud. Ialomiţa.

"GreenTech reciclează peste 150.000 tone deşeuri PET/an, transformându-le în fulgi de plastic, din care produce granule RPET, folosite la producţia de noi ambalaje (bottle-to-bottle), fibre poliesterice, utilizate în industria automotive pentru tapiserie sau capitonaj, în industria de igienice, pentru plasturi, serveţele umede şi altele, şi bandă PET, un produs superior de legătorie pentru sarcinile mari şi grele. Compania se concentrează pe inovaţie şi tehnologie, implementând soluţii de ultimă generaţie care cresc eficienţa şi sustenabilitatea în industria deşeurilor", se arată într-un comunicat de presă trimis de GreenTech.

Camionul are o autonomoe de 350 de km

Acesta este primul camion electric Scania de tonaj mare şi beneficiază de suportul tehnic şi expertiza partenerilor Trans Tomicris, companie de transport care pune accent pe sustenabilitate şi Hochstaffl România.

Comparativ cu un camion diesel, utilizarea camionului electric Scania permite o reducere a emisiilor de CO2 de aproximativ 36%, bazată pe mixul energetic actual al României.

Alina Genes, CEO GreenTech, a declarat: "Chiar dacă este vorba doar despre o lună de testare, alegerea de a utiliza acest camion electric Scania reflectă angajamentul nostru continuu pentru inovaţie şi sustenabilitate în domeniul reciclării. Pe lângă activitatea noastră de reciclare şi producţie, ne concentrăm şi pe zona operaţională, pe identificarea celor mai eficiente soluţii de transport, menite să reducă impactul asupra mediului şi să sprijine creşterea businessului nostru".

Evelina Enăscuta, reprezentant marketing Scania, a spus: "Suntem încântaţi de interesul faţă de soluţiile complet electrice din partea unei importante companii din industria reciclării. Şi suntem şi mai încântaţi de preocuparea tot mai frecventă a companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 şi protejarea mediului. Reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un scop principal al Scania, dezvoltăm în permanenţă soluţii pentru veni în ajutorul clienţilor ce doresc emisii reduse de CO2, rezultate în urma transportului".

Camionul utilizat este modelul Scania R40 A4x2NA şi funcţionează pe 6 pachete de baterii care însumează 624 kWh (468 kWh disponibili). Autonomia îi permite parcurgerea unei distanţe de 350 km la o încărcătură de 40 de tone.

Marian Bucur, reprezentant Hochstaffl România, a precizat: "În calitate de unic dealer în România, Hochstaffl România oferă spre testare semiremorca Schwarzmuller model RH 125 Power Line Cargo. Prin construcţia uşoară a semiremorcii, creşte sarcina utilă pentru eficientizarea maxima a cantităţii şi volumului transportat, ce satisface cerinţele industrei de transport şi nu numai. POWER LINE oferă mai multă productivitate prin capacităţi de încărcare mai mari, o manipulare mai simplă, mai rapidă şi o întreţinere eficientă din punct de vedere al costurilor. Remorca este încă una dintre contribuţiile Schwarzmuller la reducerea amprentei de carbon".

Alina Genes, CEO GreenTech, a completat: "Pentru a asigura continuitatea şi eficienţa proiectului, am instalat staţii de încărcare la Buzău şi Urziceni, facilitând astfel operarea optimă a camionului electric pe rutele regionale. Primele date colectate în cadrul proiectului pilot indică o autonomie de 350 km cu o singură încărcare, de la 0% la 100%".

Camionul poate fi încărcat numai la staţii de încărcare rapidă (DC), cu o putere maximă de 350 kW, ceea ce permite o încărcare completă (0-100%) în o oră şi 30 de minute. În timpul testului, camionul a fost dotat şi cu o staţie mobilă de încărcare de 38 kW, timpul de încărcare completă pentru aceasta fiind de 12 ore şi 25 de minute.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb