Uniqa Asigurări a raportat în primul semestru al anului o creştere de 9% a vânzărilor de asigurări non-motor, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la o valoare totală de 13,4 milioane de euro. De asemenea, Uniqa Asigurări de viaţă a raportat în primele şase luni o creştere de 56% a vânzărilor de asigurări de viaţă, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o valoare totală de 9,1 milioane de euro, relatează News.ro.
"Conform strategiei adoptate, Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă continuă procesul de creştere pe linii profitabile de business, cu accent pe vânzarea asigurărilor de viaţă şi non-motor. Cea mai importantă evoluţie în primele şase luni ale acestui s-a înregistrat pe segmentul asigurărilor de viaţă, în cadrul companiei Uniqa Asigurări de viaţă, unde s-au vândut poliţe în valoare de 9,1 milioane de euro, cu 56 % mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut", a informat compania de asigurări.
De asemenea, au crescut cu 9% şi primele brute subscrise pe segmentul non-motor, valoarea acestora ridicându-se la 13,4 milioane de euro.
Cu toate acestea, în ciuda creşterilor semnificative pe cele două segmente, primele brute subscrise de cele două companii în primul semestru al acestui an au ajuns la o valoare totală de 44,3 milioane euro, în scădere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul adoptării unei strategii de dezvoltare asumată pe termen lung, ce vizează reducerea expunerii pe segmentul motor.
"Continuăm ascensiunea pe liniile de business profitabile pe care ne-am axat încă din 2014, când am adoptat o politică prudentă în ceea ce priveşte expunerea pe segmentul motor, decizie asumată în contextul în care, în ultimii ani, ne-am confruntat cu un aflux de daune, cu impact negativ din punct de vedere financiar asupra companiei. În prezent, ne confruntăm cu o scădere a profitului, dar acest lucru este asumat şi temporar, în contextul unui plan ce vizează diversificarea portofoliului în sensul creşterii ponderii asigurărilor non-motor", a declarat directorul general al Uniqa Asigurări, Franz Weiler.
Proiectele interne aflate în acest moment în desfăşurare vor avea ca rezultat simplificarea şi eficientizarea proceselor, descentralizarea activităţilor standard şi centralizarea activităţilor non-standard, spun reprezentanţii Uniqa.
"În acest sens, am scăzut şi costurile administrative cu aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a adugăt Cazacu.
Aceste măsuri coroborate vor conduce, conform reprezentanţilor companiei, la atingerea obiectivului strategic pe termen mediu, acela de a deveni profitabili.