Ascendia (ASC), companie de eLearning listată pe platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a încheiat cu succes prima sa emisiune de obligaţiuni corporative, operaţiune prin care emitentul a atras o finanţare de trei milioane de lei, valoarea maximă a ofertei de obligaţiuni emise, în condiţiile în care pragul minim pentru închiderea cu succes a programului era 1,4 milioane lei, se arată într--un comunicat remis Redacţiei.
Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia, a declarat: "Suntem încântaţi de interesul foarte mare arătat de către investitori pentru obligaţiunile noastre corporative. Este prima oară când accesăm acest tip de instrument, iar oferta a fost subscrisă în totalitate încă din prima zi. Apreciem votul de încredere oferit de investitori pentru perspectivele şi produsele companiei".
Obligaţiunile Ascendia au o valoare nominală de 100 lei, o scadenţă de trei ani şi o dobândă fixă de 10% pe an, plătibilă semestrial.
"Compania are în vedere, ca pas ulterior, listarea acestor obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti, în cadrul Sistemului Alternativ de Tranzacţionare", se arată în notificare.
Oferta, ce a fost intermediată Tradeville, a fost disponibilă unui număr de sub 150 de investitori.
Ovidiu Dumitrescu, CFA, director general adjunct în cadrul casei de brokeraj a spus: "Ne bucurăm să vedem că interesul investitorilor pentru finanţarea economiei româneşti prin intermediul obligaţiunilor corporative rămâne puternic, dovada în acest sens fiind depăşirea cu 114% a sumei minime necesare pentru închiderea cu succes a ofertei. Credem că vor urma şi alte plasamente de succes şi că această finanţare, alături de cele ce ar putea urma, vor ajuta Ascendia să exploateze cât mai mult din potenţialul ridicat al domeniului e-Learning, atât la noi în ţară, cât şi la nivel global".
Potrivit comunicatului, cele trei milioane de lei vor fi folosite de Ascendia pentru accelerarea activităţii comerciale, în principal prin mărirea capacităţii de vânzare şi marketing pentru trei linii de afaceri importante:
1. Corporate eLearning - Platforma de Enterprise Learning Management System - Coffee LMS, pentru companii mari şi medii, precum şi servicii de realizare cursuri eLearning;
2. Livresq.com - platforma digitală ce va permite creatorilor de conţinut din domeniul educaţional, de la edituri la profesori, să creeze conţinut digital interactiv într-un mod facil. Platforma va fi lansată în varianta sa comercială în semestrul II din 2019;
3. Timlogo - platformă de logopedie, lansată în semestrul II din 2018.
Ascendia a încheiat 2018 cu un profit de 66.087 lei, în creştere cu 34% faţă de rezultatul net din 2017, iar veniturile totale au crescut cu circa 40% comparativ cu anul precedent, la 3,6 mil. lei.