În jur de 250 de produse dintre specialităţile culinare pe care magazinele "Delicateria" din Bucureşti le comercializează sunt realizate manual în cadrul "Gusto" - propria fabrică situată pe strada Barbu Văcărescu din Capitală. Astfel, circa 30 de persoane modelează diverse torturi şi prăjituri, praline, bomboane de ciocolată, produse fine de patiserie, brânzeturi artizanale, pâine şi produc, fără să utilizeze linii industriale, terine din carne, foie gras, somon afumat, jambon, icre etc. Întrucât delicatesele sunt realizate manual, cantitatea producţiei este mai mică, iar preţurile mai ridicate faţă de cele ale mărfurilor industriale, după cum ne-a precizat Adrien Damour, directorul general al companiei: "Producem artizanal specialităţi din mai multe domenii, nu facem nimic industrial, nici măcar ambalarea nu se face automat. De exemplu, somonul îl afumăm două zile natural, la rece - la 15 grade Celsius - cu fum de lemn de fag. Îl ambalăm în vid şi îl tăiem la cerere, pe loc".
Firma activează pe piaţa noastră din anul 1993, timp de zece ani producând pentru showroom-urile des-chise în incintele hotelurilor şi supermarketurilor, dar şi pentru cocktailuri şi recepţii. "Am început cu icre, somon afumat, foie gras. Am făcut asta aproape zece ani şi în 2003 ne-am schimbat strategia, pentru că nu am vrut să fim monopolizaţi de marile reţele de distribuţie. Când am schimbat strategia aveam de ales între două direcţii: să produc mult şi prost sau puţin şi bine. Ne-am îndreptat spre magazinle proprii şi, din 2003 până în 2004, am creat prima < Delicateria >, pe strada Eminescu din Bucureşti. Acum, < Gusto > produce doar pentru < Delicateria > şi pentru evenimente, recepţii, cocktailuri", ne-a povestit domnul Damour, adăugând că acest nou concept "a început să meargă mai bine din 2006".
În anul 2006 a fost deschis cel de-al doilea magazin, în cadrul centrului comercial "Feeria", din Băneasa şi în 2007 a apărut a treia "Delicateria", în Piaţa Dorobanţi. Ultima investiţie a fost făcută în acest an, prin relocarea magazinului din Eminescu pe Bulevardul Dacia. Adrien Damour ne-a declarat că a fost foarte atras de "casa veche, cu un design deosebit" în care funcţionează noul magazin, fapt pentru care a şi cumpărat-o. Investiţia totală în această nouă locaţie, care a presupus achiziţionarea ei, branşarea la utilităţi, renovarea şi amenajarea magazinului a urcat la circa 500.000 de euro.
"Aici pot fi servite diverse gustări, cum ar fi platourile cu brânzeturi, alături de un pahar de vin. Întrucât suntem pe Dacia doar din luna mai, până acum nu a venit foarte multă lume la noi, însă, acum, că se apropie sărbătorile, începe să meargă. Mutarea şi criza au fost factori negativi pentru noi", ne-a mai specificat reprezentantul "Delicateria".
Pe lângă produsele făcute de "Gusto", o altă parte a mărfii vândute în aceste magazine o reprezintă produsele de pe piaţa locală, cum ar fi mierea, care, în mare parte, este cumpărată direct de la producători. O a treia componentă a ofertei "Delicateria" este cea de import direct. Aici se încadrează în special vinurile, cele mai multe dintre acestea fiind aduse din Franţa. "Eu fac selecţia vinurilor şi, pentru că sunt importator direct, şi preţurile în acest domeniu sunt mai mici", ne-a mai povestit Adrien Damour . Domnia sa ne-a precizat că cel mai scump vin este un "Chateau D"Yquem Sauternes", care costă aproape 1.400 de lei şi cel mai ieftin este "Cotes du Rhone", la 25 de lei. "Sunt şi vinuri mai scumpe, dar le vindem doar la comandă. Fiind primul preţ, raportul cost-calitate este foarte bun. De exemplu, avem un < Bordeaux > la 32 de lei şi < Beaujolais Nouveau > la 42 de de lei", a conchis directorul "Delicateria", adăugând că sunt destul de mulţi clienţi interesaţi de vin. Pe lângă vin, oamenii cumpără bomboanele de ciocolată, ceaiurile, cafelele, uleiurile bune, pastele fine etc.
Referitor la rezultatele grupului, cifra de afaceri ajunsese, în 2009, la circa 2,5 milioane de euro, de la aproximativ 3 milioane în 2007 şi 2008. Pentru acest an, reprezentantul societăţii estimează scăderi de vânzări, în 2010 cifra de afaceri urmând să se cifreze la circa 1,8 milioane de euro: "2011 va fi un an dificil, dar poate lucrurile vor începe să se mişte din nou". Cele mai multe comenzi şi cele mai mari vânzări au loc în luna decembrie, un sfert din cifra de afaceri fiind realizată în ultima lună din an.
În ceea ce priveşte planurile pentru viitor, domnul Damour ne-a spus că nu îşi poate extinde afacerea şi în alte oraşe, din cauza costurilor mari cu transportul de la fabrica din Capitală şi din cauza infrastructurii, care ar presupune mult timp pierdut: "Când vor fi autostrăzi, poate vom merge la Braşov. În Bucureşti, în funcţie de cum va merge piaţa, e posibilă deschidererea unui nou magazin, poate mai mic faţă de cele pe care le avem". În strategia pentru anii următori, reprezentantul "Delicateria" şi-a exprimat intenţia să mai deschidă câteva magazine în zona centrală a Bucureştiului.
Adrien Damour intenţionează să-şi recapitalizeze firma, declarându-ne, în acest sens, că are nevoie de capital şi că se află în căutarea unui partener pentru dezvoltarea afacerii: "În această perioadă este o problemă să găsim finanţare". Domnia sa susţine că nu are concurenţi direcţi: "Întrucât activăm pe mai multe segmente de piaţă, avem conexiuni cu diverse domenii. De exemplu, facem pâine, avem concurenţi în acest sector, facem bomboane, avem concurenţă în producţia de bomboane, vindem vinuri, sunt şi alte magazine în domeniu. Aşadar, publicul nu ne asociază cu un anumit segment de piaţă".