Compania niponă "Sharp", cel mai mare producător mondial de televizoare cu ecrane LCD (cristale lichide), şi-a majorat cu 26% profitul în trimestrul al treilea din exerciţiul fiscal 2005/2006, datorită creşterii vînzărilor. Cîştigul net al companiei a atins recordul de 26,3 miliarde de yeni (224 milioane de dolari) în intervalul octombrie-decembrie 2005, comparativ cu 20,9 miliarde de yeni în perioada similară din 2004. Vînzările au crescut cu 12%, la 731,7 miliarde de yeni. Rezultatele sînt conforme estimărilor analiştilor.
"Sharp", care aşteaptă ca Jocurile Olimpice de Iarnă din acest an şi Cupa Mondială a Fotbalului să determine o creştere a vînzărilor pe piaţa televizoarelor LCD, va inaugura, în luna octombrie, cea mai mare fabrică de monitoare LCD, încercînd astfel să-şi reducă cheltuielile. Preşedintele "Sharp", Katsuhiko Machida, anunţa, luna trecută, că societatea va avea vînzări record de 3.000 miliarde de yeni în exerciţiul fiscal care va începe în luna aprilie şi va cheltui aproape 190 de miliarde de yeni ca să-şi majoreze producţia de ecrane.