Profitul "Antibiotice" din vânzările la export s-a majorat cu 45%

DORU MOCANU, IAŞI
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 16 februarie 2016

Profitul "Antibiotice" din vânzările la export s-a majorat cu 45%

Producătorul farmaceutic ieşean Antibiotice SA (simbol ATB) a încheiat anul 2015 cu un profit brut de 32.047.535 lei, cu 23% mai mare decât valoarea de 26.112.000 lei, bugetată la acest capitol, conform rezultatelor financiare preliminate remise Bursei de Valori Bucureşti.

De asemenea, veniturile din vânzări s-au ridicat la 330.087.508 lei, sumă superioară celei bugetate, de 326.148.000 lei.

"În condiţiile în care preţurile medicamentelor generice s-au redus în medie cu 20% de la începutul lunii iulie 2015, iar taxa clawback la Antibiotice a reprezentat 11,1% din veniturile obţinute pe piaţa internă, societatea şi-a îndeplinit indicatorii bugetaţi, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice SA, adăugând: "Astfel, am reuşit să creştem veniturile din vânzări (ieşiri din ATB) cu un procent comparativ cu cifrele bugetate şi să aplicăm o politică prudenţială în ceea ce priveşte ajustările la nivelul clienţilor pieţei de retail, de aproximativ 5.000 de farmacii. Neefectuarea acestor ajustări ar fi dus profitul brut la nivelul de 42 milioane lei".

Conform raportului remis Bursei de Valori, deşi piaţa totală a înregistrat în 2015 pentru prima dată în ultimii ani o scădere (ieşiri din farmacii şi spitale), atât la nivel valoric, cât şi cantitativ, Antibiotice SA a reuşit să obţină cea mai importantă creştere din top 15 companii. Astfel, din punct de vedere valoric, creşterea a fost de 11,62% (comparativ cu scăderea înregistrată de piaţa totală de -4.74%), ocupând locul 13 în piaţa totală, cu o cotă de piaţă de 2,45%. Din punct de vedere cantitativ, creşterea a fost de 2,1% (comparativ cu scăderea în consum înregistrată de piaţa totală, de -0.87%), ocupând locul 4 în topul companiilor prezente pe piaţa genericelor şi OTC-urilor din România, în urcare o poziţie comparativ cu 2014. Totodată, Antibiotice furnizează 5,56% din volumele pieţei totale.

Ca pondere în structura vânzărilor Antibiotice, segmentul de retail (vânzări în farmacii) reprezintă principalul canal de vânzare (75% valoric). Astfel, în anul 2015, segmentul de retail a înregistrat o evoluţie pozitivă la nivel valoric (+10,81%) comparativ cu scăderea înregistrată de piaţă de (-5,73%). Creşterea valorică pe piaţa de retail a fost posibilă în principal datorită evoluţiei superioare a vânzărilor de medicamente din următoarele clasele terapeutice, care au generat creşteri de peste 10% fiecare: antiinfecţioase de uz sistemic (creştere de +10,13 %), preparate dermatologice (creştere de +16,60 %), tract digestiv (creştere de +14,44%), sistem cardiovascular (creştere de +11,04%). Vânzările cantitative ale companiei Antibiotice pe segmentul de retail au crescut, peste nivelul pieţei cu 3,43% (comparativ cu scăderea înregistrată de piaţă - 0,98%).

În ceea ce priveşte canalul de vânzare hospital, medicamentele marca Antibiotice au înregistrat în anul 2015, comparativ cu 2014, o creştere valorică de 14,11%, comparativ cu creşterea de 2,72% consemnată de piaţă. Creşterea valorică pe piaţa de hospital (generice şi OTC) a fost influenţată în special de evoluţia pozitivă a vânzărilor medicamentelor antiinfecţioase (+16,10%).

Ca urmare, cu o cotă de piaţă de 18,8% (în creştere cu 10,6% comparativ cu 2014), Antibiotice este lider pe piaţa genericelor şi OTC-urilor vândute în spitalele din România.

În 2015, portofoliul companiei a fost completat cu 5 produse noi din clasele terapeutice pe care Antibiotice SA doreşte să-şi consolideze poziţia în următorii ani: clasa Antiinfecţioase, clasa Preparate dermatologice şi clasa Genito-Urinar.

Societatea a reuşit ca în 2015 să-şi consolideze poziţia pe segmentele de piaţă unde deţine primul loc: pe segmentul de unguente (cotă de piaţă 27,7%), supozitoare (cotă de piaţă 42,44%), pulberi injectabile (cotă de piaţă 75,38%).

Antibiotice SA a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri la export de 20,5 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de anul 2014. Totodată, profitul din vânzările la export a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior. Creşterea a fost determinată în principal de evoluţia pozitivă a vânzărilor de Nistatină substanţă activă, produs pentru care Antibiotice îşi menţine de trei ani poziţia de lider mondial.

Pentru produsele finite, principala piaţă de desfacere în anul 2015 a fost America de Nord, în principal prin exporturile de produse injectabile pe piaţa SUA, Antibiotice SA având înregistrate şase produse în această piaţă. De asemenea, produsele finite marca Antibiotice au fost exportate şi pe pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Rusia - ţările foste C.S.I.

Principalele produse finite exportate de către compania ieşeană au fost din clasa antiinfecţioase, pentru care Antibiotice SA este recunoscută atât pe plan naţional, cât şi la nivel mondial. De asemenea, s-au înregistrat creşteri în vânzările de medicamente din clasele cardiovascular, preparate dermatologice şi tract digestiv.

În continuare, strategia de creştere pe pieţele internaţionale vizează promovarea produselor atât pe segmentul de piaţă de retail (vânzări în farmacii), cât şi vânzări pe segmentul hospital.

Principalul acţionar al companiei farmaceutice ieşene este Ministerul Sănătăţii, cu 53,0173% din acţiuni. La data de 31 decembrie 2015, diferenţa de titluri era deţinută de SIF Oltenia (13,5229%) şi de alţi acţionari (33,4598%).

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb