Profitul net al BMW AG, cel mai mare producător mondial de automobile de lux, a scăzut cu 1% în trimestrul al doilea din 2015, din cauza costurilor mai ridicate cu lansarea noilor modele şi a slăbirii pieţei din China.
Compania germană a raportat, ieri, un câştig net de 1,74 miliarde de euro (1,92 miliarde de dolari) în perioada aprilie - iunie 2014, faţă de 1,76 miliarde de euro în trimestrul al doilea din 2014.
Profitul operaţional al grupului BMW a scăzut cu 3% în perioada de raportare, la 2,53 miliarde de euro (2,77 miliarde de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 2,54 miliarde de euro. Vânzările BMW au sporit cu 20,2% în perioada analizată, la 23,93 miliarde de euro. Compania a avut livrări record, ca volum.
Încetinirea pieţei din China ar putea determina revizuirea ţintelor de profitabilitate stabilite de BMW pentru anul curent.