"Banca Română pentru Dezvoltare" (BRD) a obţinut, în primele şase luni ale anului 2004, un profit net de 1.540 miliarde de lei (37,9 milioane de euro), în creştere reală cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, arată un raport al băncii. În acelaşi timp, totalul activelor a progresat în termeni reali cu 24% faţă de primele şase luni ale anului trecut, ajungînd la 93.380 miliarde. Din activitatea de exploatare, banca a înregistrat un profit brut de 2.417 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2003.
Volumul total de credite acordate de BRD în perioada ianuarie-iunie 2004 se ridică la 55.569 miliarde de lei, cu 39% mai mult faţă de prima jumătate a anului 2003, şi cu 13% mai mult faţă de sfîrşitul anului trecut.
Soldul creditelor acordate clienţilor persoane fizice era, la sfîrşitul primului semestru al anului în curs, de 16.250 miliarde de lei, în creştere cu 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, acestea avînd o pondere de 26% în totalul creditelor acordate. Soldul creditelor acordate clientelei de persoane juridice este de 39.319 miliarde de lei, în creştere cu 27% comparativ cu luna iulie a anului 2003, cu o pondere a creditelor pentru IMM-uri de 61%. Depozitele clientelei la sfîrşitul lunii iulie ating o valoare de 8.804 miliarde de lei, în creştere cu 37% în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Bogdan Baltazar, preşedintele consiliului BRD, declară: "Rezultatele financiare obţinute de bancă la sfîrşitul primului semestru reflectă pertinenţa strategiei de dezvoltare pe care mizăm, una bazată pe dezvoltare permanentă a gamei de produse şi servicii, dar şi pe respectarea criteriilor de rentabilitate şi prudenţialitate". La rîndul său, Patrick Gelin, directorul general al băncii afirmă: "Rezultatele sînt încurajatoare, ele fiind determinate de performanţele obţinute atît pe piaţa persoanelor fizice, cît şi pe cea a corporaţiilor. Cotele de piaţă pe care le deţinem în privinţa produselor şi serviciilor pe care dorim să le dezvoltăm au rămas la un nivel ridicat". Domnia sa adăugă: "Avem în vedere demararea cîtorva iniţiative comerciale pînă la sfîrşitul acestui an, iniţiative care au drept scop creşterea numărului de clienţi şi în egală măsură fidelizarea acestora".
În primul semestru al acestui an, banca şi-a intensificat activitatea comercială, prin lansarea unei multitudini de produse şi servicii adresate în special clientelei de persoane fizice: creditele pentru nevoi personale nominalizate, noi tipuri de carduri cu servicii asociate, credite auto în valută. BRD este prima bancă din România care a lansat o emisiune internă de obligaţiuni corporative, listată la BVB. La ora actuală, banca are aproximativ 1.450.000 de clienţi activi, persoane fizice şi juridice.