• Sebastian Vlădescu critică decizia Senatului de eliminare a taxei auto, susţinând că este una pur electorală
Eliminarea de către Senat a vechii taxe de primă înmatriculare şi a taxei de poluare se va reflecta negativ asupra eficienţei programului de înnoire a parcului auto naţional "Rabla".
Ca urmare a acestei decizii, importurile de autovehicule "second - hand" vor creşte exponenţial, ceea ce se va reflecta negativ în mai multe direcţii, este de părere Sebastian Vlădescu, fostul ministru al Finanţelor şi promotorul taxei de primă înmatriculare.
Domnia sa ne-a declarat că majorarea numărului de maşini "second- hand" importate va determina scăderea cererii de autovehicule autohtone, ceea ce va creşte riscul pierderii locurilor de muncă a celor care activează în indus-tria locală şi îi va afecta pe producătorii de echipamente pentru industria auto. "Totodată, nu trebuie să subestimăm nici riscul de mediu presupus de eliminarea acestor două taxe", ne-a mai spus fostul ministru al Finanţelor.
Restul sumelor alocate pentru acest an în cadrul programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, cunoscut ca "programul Rabla", respectiv circa 60 milioane de lei se va duce pe apa sâmbetei, în urma anulării acestor taxe. Potrivit Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2008 al Fondului pentru Mediu, pentru programul de înnoire a parcului auto naţional s-au alocat 120 milioane de lei.
Sebastian Vlădescu critică decizia Senatului, suţinând că este una pur electorală, fără niciun temei logic.
1. fără titlu
(mesaj trimis de CRISTI în data de 10.09.2008, 00:16)
daca se va elimina aceasta taxa ilegala ,cetateanul roman v-a alege singur ce auto i-si va cumpara,iar auto intern va trebuii sa-si doteze auto scoase pe piata interna,nu cumface acum le vinde la un pret mai mic in alte tari cu aceleasi dotara dar in tara cu un pret mai mare.nu m-i se pare corect,iar loganul nu indeplineste conditiile de un auto intr-o tara UE