În cadrul unui proiect de sustenabilitate din România, 28 de magazine aparţinând reţelelor Auchan şi Leroy Merlin au fost echipate cu peste 27.000 de panouri fotovoltaice. Acest proiect a fost realizat în parteneriat cu Helexia, filiala Voltalia, un jucător european major în tranziţia energetică. Instalaţiile fotovoltaice acoperă aproximativ 20% din consumul de energie al fiecărui magazin, rezultând într-o producţie totală de peste 14.000 MWh pe an. Prin această iniţiativă, companiile evită producerea a peste 8000 de tone de CO2 anual, contribuind activ la protejarea mediului.
Proiectul include 16 magazine Auchan şi 12 magazine Leroy Merlin din întreaga ţară, care beneficiază de o suprafaţă totală de peste 63.000 mp de panouri fotovoltaice. Fiecare magazin a fost dotat cu aproximativ 1000 de panouri, fiecare având o putere medie de 400 W, asigurând astfel între 20-30% din consumul energetic al fiecărui magazin. Dezvoltarea, construcţia şi întreţinerea acestor acoperişuri solare sunt asigurate de către Helexia, care activează în România din 2022 şi oferă soluţii de finanţare, mobilitate electrică şi audituri energetice pentru organizaţiile ce îşi propun decarbonizarea operaţiunilor.
"Este un privilegiu să extindem parteneriatul nostru de succes cu Leroy Merlin şi Auchan Retail în Europa Centrală. Astăzi, pe măsură ce inaugurăm aceste proiecte, reafirmăm convingerea noastră că România este o piesă fundamentală în puzzle-ul nostru global şi suntem mândri că am făcut această investiţie în viitorul său. A fi un jucător global de succes înseamnă că trebuie să excelăm în a fi un partener de afaceri local", a declarat Benjamin Simonis, CEO Helexia.
Pentru Auchan, proiectul de instalare a panourilor fotovoltaice se încadrează în măsurile de decarbonizare şi tranziţie către energie verde, prevăzute în Planul pentru Climat 2030, ce vizează combaterea schimbărilor climatice. "Schimbările climatice şi decarbonizarea operaţiunilor reprezintă un subiect de importanţă vitală pentru noi şi pentru generaţiile viitoare. Tocmai de aceea, ne-am luat un angajament puternic de a continua să investim în măsuri pentru protejarea planetei, proiectul de echipare cu panouri fotovoltaice fiind una dintre aceste iniţiative. 16 dintre magazinele noastre sunt echipate cu peste 18.000 de panouri, ceea ce ne permite să economisim aprox. 20% din consumul unui magazin. Economiile realizate deja prin eficienţa energetică şi planul de sobrietate energetică pe care îl avem în derulare au o contribuţie importantă la asigurarea preţurilor mici zi de zi. Mulţumim echipei Helexia pentru sprijinul acordat în această tranziţie şi în accelerarea atingerii obiectivelor noastre din Planul Climat", a declarat Ionuţ Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Leroy Merlin consideră această iniţiativă ca o manifestare concretă a angajamentului său faţă de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU şi Acordul de la Paris. "Ne-am asumat angajamentul de a contribui la o planetă mai sănătoasă, oameni mai fericiţi şi prosperitate, prin măsuri constante şi graduale. Am redus iluminatul din parcări pe timp de noapte, am realizat audituri energetice şi am introdus iluminatul LED şi prin senzori de mişcare. De asemenea, am înlocuit becurile cu halogen cu becuri LED-uri şi, prin campania de reciclare a brazilor, transformăm brazii folosiţi în produse ecologice. Panourile fotovoltaice instalate pe acoperişurile magazinelor ne ajută să economisim până la 27% din energie, iar pe această cale dorim să le mulţumim partenerilor noştri de la Helexia pentru sprijinul acordat în realizarea acestui proiect", a declarat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.
La evenimentul de inaugurare a instalaţiilor fotovoltaice au participat şi domnul Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, alături de Dragoş Roibu, Director de Cabinet - Ministerul Energiei, care au subliniat importanţa independenţei energetice şi rolul esenţial al unor astfel de măsuri în protejarea mediului.