Fundaţia Rubin împreună cu Centrul Cultural Kikinda au început implementarea proiectului "VISITBANAT - Iniţiativă integrată de marketing pentru promovarea regiunii Banat", potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Bugetul total al proiectului este de 170.054,85 euro, din care 144.546,61 euro (85%) reprezintă finanţarea din partea Uniunii Europene prin intermediul Programului INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România - Serbia, Axa Prioritară 4 "Atractivitate pentru turism durabil". Suma de 17.487,15 euro reprezintă co-finanţarea din partea Bugetului de Stat al României, 2.690,34 euro, contribuţie proprie din partea beneficiarului român, iar 5.330,75 euro, contribuţie proprie din partea beneficiarului sârb.
Potrivit sursei citate, în aceste zile se pun bazele unui festival de scurtmetraje şi fotografie, care se va desfăşura atât în România, cât şi în Serbia. Publicul prezent va descoperi cele mai interesante destinaţii turistice din regiune, materialele prezentate având scopul de a face cunoscut potenţialul turistic al regiunii Banat.
Proiectul se va derula în perioada iunie 2017 - iulie 2018. Pe lângă festivalul multimedia, se vor desfăşura diverse activităţi destinate poziţionării Banatului şi a valorilor sale ca destinaţie turistică majoră. Proiectul mizează şi pe dezvoltarea economiei locale în mediul turistic de graniţă. În acest sens, vor fi dotate două centre foto-video, unul în Timişoara şi unul în Kikinda, care vor funcţiona ca centre logistice pentru dezvoltarea ulterioară a instrumentelor de promovare turistică. Vor fi organizate sesiuni de training pe trei teme specifice: e-marketing, fotografie şi video.
Promotorii proiectului consideră că activităţile vor creşte oportunitatea de angajare a 40 de persoane din comunitatea locală şi vor dezvolta abilităţile a 20 de antreprenori, deţinători de afaceri mici şi medii din domeniul turistic, în zona Banatului, de-o parte şi de alta a graniţei.
De asemenea, potrivit celor care au iniţiat "VISITBANAT", în cadrul proiectului vor fi dezvoltate instrumente de promovare turistică, printre care se numără o platformă web accesibilă publicului larg, un album fotografic şi un DVD multimedia de promovare a valorilor turistice bănăţene.
"VISITBANAT" este unul din proiectele care se alătură demersurilor comunităţii în cadrul programului Timişoara - Capitală Culturală Europeană 2021.