Cum apreciaţi activitatea NHR Agropartners în 2014? Dar pe cea din anul curent?
Mulţumită unei echipe cu adevărat dedicate muncii ei şi a unor clienţi fideli, NHR Agropartners a obţinut o creştere semnificativă în vânzarea de utilaje în anul 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Aceasta s-a datorat în special unei cereri mari de tractoare în prima jumătate a anului 2014, a doua jumătate a anului fiind dominată de vânzarea de combine şi utilaje agricole. Tendinţa de creştere a continuat şi în prima parte a anului 2015, când NHR Agropartners a realizat un volum de vânzări record, deşi spre toamnă, din cauza secetei, preţurilor scăzute ale cerealelor şi perspectivei unei noi sesiuni de proiecte FEADR fermierii au fost mai reticenţi în investiţiile lor.
Care a fost valoarea investiţiilor realizate de NHR Agropartners în 2014? Dar a celor planificate în 2015? Ce investiţii aţi realizat, până acum, în acest an?
Avem în plan să investim în construirea de filiale noi sau în îmbunătăţirea clădirilor deja existente în filiale, fiind conştienţi că aceste investiţii se pot ridica de la câteva sute de mii de euro până la un milion de euro. De asemenea, vom continua să investim în echipamente necesare activităţii de service şi în tot ceea ce presupune îmbunătăţirea serviciilor oferite de către compania noastră. Ultimele două proiecte investiţionale finalizate în 2015 au fost deschiderea de noi filiale la Călăraşi şi Roşiori, aflate în proprietatea noastră şi unde clienţii noştri pot găsi centre complet noi şi moderne, cu toate facilităţile necesare pentru desfăşurarea cu profesionalism a activităţii noastre.
Cum faceţi faţă concurenţei din piaţa de profil? Ce cotă de piaţă are compania? Care sunt ţintele NHR Agropartners în ceea ce priveşte cota de piaţă?
Concurenţa este acerbă, dar suntem de ani buni numărul doi pe piaţă ca număr de tractoare şi combine vândute şi printre primii din sectorul agricol în serviciile post-vânzare oferite (service, piese de schimb), dovedind profesionalism şi rapiditate în răspunsul pe care îl oferim la solicitările clienţilor şi nu încetăm să lucrăm la îmbunătăţirea constantă a acestor servicii. În momentul de faţă nu se mai poate vorbi în agricultură de echipamente neperformante, calitatea şi tehnologia fiind premisele succesului pentru orice producător de tehnică agricolă. Diferenţa este dată de disponibilitatea, competenţa şi rapiditatea cu care echipele de service şi piese de schimb răspund solicitărilor fermierilor şi aici considerăm că NHR Agropartners se află la cel mai înalt nivel de pe piaţă.
Cum caracterizaţi clientul ţintă al NHR Agropartners?
Toţi fermierii care îşi bazează afacerea pe investiţii în tehnologie nouă şi de cea mai bună calitate pot găsi în noi un partener pentru evoluţia lor. Cu suprafeţe lucrate de dimensiuni mai mari sau mai mici, fermierii care au drept concept agricultura modernă şi tehnologia performantă cresc şi se dezvoltă alături de noi prin eficientizarea afacerii lor.
Câţi salariaţi şi câte filiale are, în prezent, NHR Agropartners?
Compania are peste 200 de salariaţi şi deţine 11 filiale proprii în România. Şi nu ne vom opri aici!
Care consideraţi că sunt problemele din domeniul agriculturii şi ce soluţii de îmbunătăţire vedeţi?
Condiţiile de bază în ceea ce priveşte desfăşurarea unei activităţi în agricultură sunt aceleaşi în întreaga lume, cu provocările şi satisfacţiile specifice. Diferit în România este gradul de predictibilitate al investiţiilor pe care le poate face fermierul român, care se confruntă cu o instabilitate în ceea ce priveşte data reală la care va primi subvenţia pe hectar sau data reală la care poate demara un proiect FEADR, cu un orizont de timp necunoscut pentru finalizarea investiţiei şi rambursarea creditelor.
Cum a fost anul agricol 2015 în România?
Părerea noastră despre anul agricol 2015 se bazează pe informaţiile primite de la clienţii noştri, fermieri cu care suntem într-un contact permanent. Din discuţiile cu ei am ajuns la concluzia că recoltele au fost diferite de la o zonă la alta, în unele zone au fost bogate, iar în altele mai puţin bogate, dar ca medie generală recolta de toamnă pare să nu atingă nivelul recoltei din vară.
De ce aţi încheiat colaborarea cu New Holland? Ce aşteptări aveţi de la parteneriatul încheiat cu grupul Same Deutz-Fahr şi când veţi începe să le distribuiţi utilajele agricole în România?
Orice parteneriat îşi are justificarea sa atât cât durează, dar atunci când vine o vreme în care viziunea celor doi parteneri nu mai este comună, drumurile trebuie să se despartă. După o analiză aprofundată, amândoi partenerii am realizat că avem aşteptări diferite unul de la celalalt. O consecinţă logică pentru noi a fost să-i strângem mâna şi să pornim la un nou drum, împreună cu un partener care împărtăşeşte aceeaşi viziune ca şi NHR Agropartners.
Grupul Same Deutz-Fahr investeşte în acest moment 75 de milioane de euro în fabrica sa din Germania, cea care va fi cea mai modernă unitate de producţie pentru tractoare din lume. În plus, a lansat şi continuă să lanseze o serie completă de tractoare şi combine. Toate acestea, împreună cu certitudinea că vom avea parte de un suport tehnic şi comercial la nivelul dorit de noi şi perspectiva unei stabilităţi pentru viitor ne fac să credem că Deutz- Fahr este partenerul potrivit pentru o relaţie de lungă durată. Vrem să asigurăm clienţii noştri că vom oferi în continuare activităţi de service şi piese de schimb pentru utilajele New Holland, cu aceeaşi dăruire ca şi în trecut. În acelaşi timp, vor beneficia de serviciile noastre toţi fermierii care au achiziţionat în trecut produse Deutz-Fahr de la alţi furnizori şi care doresc să continue colaborarea cu noi.
Care sunt proiectele de viitor ale companiei?
Ne propunem să ne continuăm creşterea împreună cu fermierii, să creştem disponibilitatea noastră la nivelul întregii ţări, existând proiecte de modernizare sau deschidere de noi filiale, în cel puţin trei puncte importante şi să oferim mereu tehnologie de vârf.