Pericolele îi pândesc la tot pasul pe cei mici şi tocmai de aceea adulţi trebuie să fie foarte atenţi la ce exemplu oferă copiilor. Agenţia Naţională Antidrog (ANA), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, continuă implementarea proiectelor "Cum să creştem sănătoşi" şi "ABC-ul emoţiilor", adresate copiilor de grădiniţă şi şcolarilor din ciclul primar. "Cum să creştem sănătoşi" conţine şapte activităţi de formare de deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică (clasa pregătitoare), punând accent pe importanţa adoptării unui stil de viaţă sănătos (alimentaţie, igienă, mişcare), a comportamentelor sănătoase (fără fum de ţigară, alcool şi medicamente fără prescripţie medicală) şi a modalităţilor adecvate de rezolvare fără violenţă a conflictelor şi de luare a deciziilor. "ABC-ul emoţiilor" conţine şase activităţi care se adresează elevilor din clasele I şi a II-a şi presupune formarea şi consolidarea abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie, punând accent pe conştientizarea de sine, abilităţile de comunicare asertivă, gestionarea emoţiilor neplăcute, abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.
Proiectele au fost concepute de specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Satu Mare, conform recomandărilor internaţionale şi europene în domeniu. După o perioadă de pilotare cu succes la nivel local, proiectele au fost implementate, la nivel naţional, până în prezent au avut ca beneficiari direcţi 80.918 de preşcolari şi elevi ("Cum să creştem sănătoşi") şi 78.315 de elevi ("ABC-ul emoţiilor"). Prin continuarea derulării acestor două proiecte la nivel naţional, şi în anul şcolar 2021 - 2022, specialiştii ANA din cadrul centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog (CPECA), împreună cu cadrele didactice formate, urmăresc prevenirea comportamentelor cu risc pentru sănătate, pentru cel puţin 28.200 de copii. Activităţile celor două proiecte sunt concepute în concordanţă cu nivelul de dezvoltare socio-emoţională al copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică, astfel încât să fie atractive şi uşor de înţeles. La vârsta preşcolară şi şcolară mică, copiii deprind comportamente prin observarea şi imitarea adulţilor şi îşi formează reprezentarea stării de sănătate şi de boală. Pentru perioada învăţământului preşcolar şi debutul în învăţământul şcolar, prevenirea consumului de tutun, alcool şi droguri coincide cu acţiuni de promovare a sănătăţii, încurajând copiii să adopte un stil de viaţă sănătos.