Imperiul american de retail L Brands Inc. îşi va înstrăina pachetul de control de la divizia Victoria's Secret către firma de investiţii Sycamore Partners, tranzacţie care evaluează brandul de lenjerie intimă la 1,1 miliarde de dolari, conform Reuters, care aminteşte că în urma vânzării, L Brands se va concentra pe marca de bază Bath & Body Works.
Firma de private equity Sycamore Partners va deţine 55% din Victoria's Secret, iar L Brands va păstra o cotă de 45%.
Leslie Wexner, în vârstă de 82 de ani, care conduce L Brands din 1963, fiind CEO-ul cu cea mai lungă carieră în rândul societăţilor incluse în indicele bursier american S&P 500, va demisiona din funcţie, fiind înlocuit de directorul executiv al Bath & Body Works, Andrew Meslow. Wexner a cumpărat Victoria's Secret în 1982.
Vânzarea brandului vine după ce investitorul activist Barington Capital a preluat, în 2019, o deţinere minoritară din divizie. Acesta a îndemnat compania să separe brandul Bath & Body Works, care vinde săpunuri şi parfumuri de locuinţă şi are o creştere rapidă, de divizia Victoria's Secret. Barington Capital a făcut presiuni şi pentru demisia lui Wexner, respectiv "împrospătarea" board-ului companiei. Barington este consultant al L Brands.
Wexner a făcut din brandurile Victoria's Secret, The Limited şi Abercrombie & Fitch lanţuri cu acoperire naţională. El este cel mai mare acţionar al companiei L Brands, cu o participaţie de 13,24%, potrivit datelor Refinitiv Eikon. Wexner a intrat în centrul atenţiei pentru asocierea sa cu miliardarul Jeffrey Epstein (decedat), căruia i-a încredinţat administrarea finanţelor personale.
Epstein a fost pus sub acuzare anul trecut, după ce a fost acuzat de trafic cu zeci de minore de 14 ani, cel puţin din 2002 până în 2005. Epstein a murit în închisoare în New York, în august. Conform unor informaţii anterioare publicate de presa americană, Wexner, care nu a fost acuzat de fapte penale, şi-a încheiat asocierea cu Epstein în urmă cu mai bine de un deceniu.
De menţionat că Victoria's Secret a generat aproape jumătate din veniturile companiei L Brands, de 13,24 miliarde de dolari, în 2019. Vânzările Victoria's Secret au scăzut cel puţin patru trimestre la rând. Brandul şi-a pierdut clienţii pe măsură ce tot mai multe femei se îndreaptă către produse mai ieftine precum mărcile Aerie aparţinând American Eagle Outfitter şi Savage X Fenty, brand de lenjerie deţinut de cântăreaţa Rihanna.
La începutul lunii ianuarie 2020, L Brands şi-a redus estimările de profit pentru trimestrul al patrulea din 2019, după ce a raportat o scădere cu 3% a vânzărilor sale în perioada de sărbători.
L Brands a încercat să-şi actualizeze strategia de marketing pentru Victoria's Secret. Şeful de marketing al L Brands, Edward Razek, şi-a anunţat demisia anul trecut.
La sfârşitul lui 2019, compania a anulat prezentarea de modă anuală a Victoria's Secret. În opinia analiştilor, "este nevoie de multă muncă" pentru reinventarea acestui brand de lenjerie.