Rezultatele obţinute la Bacalaureat şi problemele din timpul crizei sanitare impun mai multe măsuri urgente pentru redresarea învăţământului autohton.
Criza a evidenţiat vulnerabilităţile sistemului de învăţământ, iar noul an şcolar se apropie cu paşi repezi. Deputatul USR, Cristina Iurişniţi propune crearea de urgenţă a Corpului de profesori evaluatori: "Chiar şi aşa, în ciuda eforturilor conjugate, Bacalaureatul nu trebuie să devină o formă fără fond! Din păcate, în fond, problemele acestui examen se adâncesc de la an la an. Vedem iar note exagerate după contestaţii, vedem iar discrepanţe uriaşe între mediul urban şi rural, dar, mai ales, o evaluare care nu relevă competenţele şi aptitudinile dobândite de elevi, ci mai degrabă capacitatea de reproducere a unor informaţii învăţate pe de rost! Solicit public ministrului Anisie ca Ordinul de Ministru pentru constituirea Corpului de profesori evaluatori, selectaţi după o metodologie în acord cu cerinţele învăţământul european centrat pe dezvoltarea de competenţe, să apară de urgenţă! Cifrele statistice sunt din nou relevante pentru a putea evidenţia problemele acestei examinări naţionale; rata de promovare de 64,5% în 2020 (după contestaţii) nu trebuie privită în mod absolut, ci trebuie raportată doar la numărul elevilor care au intrat în examenul naţional. Cu alte cuvinte, mii de elevi sunt uitaţi an de an, pierzând şansa de a obţine acest examen atât de important pentru accesul lor pe piaţa muncii sau către sistemul de învăţământ universitar. Doar 38% din absolvenţii promoţiei 2020 au obţinut Examenul de bacalaureat! Propun promovarea rutelor alternative încă din gimnaziu, experimentarea obligatorie a unor stagii de practică profesională ca în Germania, de exemplu, susţinerea programelor de orientare profesională încă de la 12 ani. În acest sens, legea pe care am iniţiat-o în Parlament va permite creşterea numărului de consilieri şcolari atât de importanţi pentru orientarea profesională a copiilor noştri! Mai mult, anul 2020 s-a confruntat cu un număr exagerat de contestaţii: 62.790 în 2020 raportat la media situată între 40.000 şi 50.000 de contestaţii în ultimii 8 ani. Într-o anumită măsură, incertitudinea care a caracterizat şcoala online a generat o creştere întemeiată a contestaţiilor, însă, oare numărul acestora nu spune multe şi despre calitatea procesului de corectare? Din cele 62 790 de contestaţii, 59 000 au fost admise! Cu alte cuvinte, 59 000 de lucrări nu au fost corectate conform baremului din prima, fapt care generează o suspiciune cu privire la gradul de atenţie şi integritate al multor profesori- corectori. Un sistem de corectare şi evaluare echitabil presupune o perfecţionare continuă a profesorilor-corectori."
Trebuie spus că au fost mai multe solicitări către Ministerului Educaţiei să ia măsuri faţă de cadrele didactice care nu au dat dovadă de etică profesională şi au evaluat profund greşit lucrările a zeci de mii de elevi. În urma solicitărilor publice, MEC a anunţat că va emite un Ordin de Ministru pentru constituirea Corpului de Experţi în evaluare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2020, 11:50)
Dna de la USR, sunt convins de bunele d-voastra intenții, dar duceți mai departe naivitățile partidului!
Pentru mine ,prof. de istorie un lucru e clar:dacă voi corecta 20 de lucrări fiecare de 2 ori, voi da note diferite, iar diferențele pot fii mai mari de un punct.
Sa vă dau un exemplu. La subiectul 3 poate veni "Domnitori romani in sec xv adică Mircea,Alexandru cel Bun, Vlad Țepeș, Stefan cel Mare, iar ca cerințe,
-un eveniment de la început sec xv
-o acțiune diplomatică din a doua jumătate a sec xv
-două bătălii din a doua jumătate a sec xv
-ideea de cruciada la domnitorii români
De aici incepe nebunia. Elevul scrie pe 2 pagini dar numai despre Țepeș de exemplu, iar la alineatul unu spune că Alexandru cel Bun a semnat alianțe cu regele Poloniei, iar la Stefan spune că s-a bătut cu turcii ,care nu erau creștini la Vaslui în 1475si a semnat un tratat cu turcii in 1487 ! Atât si a raspuns astfel la TOATE cerințele! Ce fac? Îl depunctez că nu a scris nimic de 3 din 4 domnitori?
Colegul evaluator zice că elevul a răspuns la tot!
Altceva: elevul scrie că Stefan s-a bătut cu turcii la Vaslui, dar zice că s-a bătut cu Austro-Ungaria, cu Belgia si alte traznai dar ,colegul admite o mică depunctare si atât!
De ce nu puneți 10 profesori de istorie să corecteze câte 20 de lucrări să vedeți ce aiureală iese
Concluzia:evaluatorii pot greși dar cei care au conceput subiectele sunt clar niște tampiti de pe vremea unei Doamne ministru obsedată de promovare la Bac cu procent de 100%!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2020, 17:38)
Alte "corpuri" mai aveti de facut ca efectul este 0, oricum inspectorii isi baga la corectat oamenii lor si la experti tot, frectie la picior de lemn!