Publicitatea cu buget redus

Corina Driga
Ziarul BURSA #Companii #Franciză / 11 ianuarie 2008

Publicitatea cu buget redus

Aşa cum se spune că banii nu aduc fericirea, ei nu aduc nici succesul decât dacă sunt utilizaţi în mod inteligent. În cazul francizei, publicitatea pentru produsul sau serviciul oferit este realizată fie exclusiv de către compania francizoare, fie de compania francizoare şi de francizaţi. Dar nu toate companiile francizoare sunt McDonalds sau KFC şi nu toţi francizaţii dispun de sumele necesare pentru a realiza campanii de zeci sau sute de mii de euro. Nu vă puteţi permite să plătiţi pentru publicitatea pe un panou stradal, eventual digital, în centrul oraşului? Sau nu vă puteţi permite să plătiţi pentru difuzarea de spoturi publicitare la televiziune, în cadrul unor emisiuni de mare audienţă? Majoritatea firmelor nu îşi permit aşa ceva. Faptul că nu dispuneţi de bugete uriaşe pentru realizarea publicităţii nu înseamnă că nu puteţi face publicitate de succes. De fapt, multe companii care au bugete reduse pentru publicitate au succes tocmai pentru ca lucrează cu resurse reduse, ceea ce le forţează să fie creative în ce priveşte mesajul şi distribuţia sa.

Andy Malis, care are peste 25 de ani de experienţă în ce priveşte publicitatea în franciză, iar acum este preşedinte al MGH Inc., firmă de advertising full-service, prezintă cinci "trucuri" foarte importante pentru a realiza publicitate cu buget redus, dar cu rezultate spectaculoase pentru firmă.

Fiţi clientul

Conform lui Malis, omul obişnuit este expus zilnic la cam 5000 de mesaje publicitare. Fie că este vorba de radio, televiziune, poştă directă sau internet, acestea se adaugă presiunii timpului şi atenţiei scăzute ca elemente care ne distrag. De aceea este important ca mesajul pe care îl transmiteţi să fie simplu, concentrat şi relevant pentru consumatorii cărora vă adresaţi, pentru ca firma, produsul sau serviciul dvs să ajungă să fie cunoscute de către clienţi. Analizaţi fiecare reacţie a clienţilor faţă de oferta dvs. înainte de a lua o decizie finală. Puneţi-vă, cum se zice, şi în pielea clientului atunci când faceţi această analiză şi atunci veţi putea înţelege şi punctul de vedere al acestuia.

Măsuraţi cât mai mult posibil

Cei mai mulţi nu au nici cea mai vagă idee referitoare la eficienţa publicităţii pe care o realizează. Poate că traficul clienţilor în firma dvs s-a intensificat, poate că vânzările au crescut, dar se datorează ele în mod direct publicităţii făcute? Dacă da, cărui aspect sau element se datorează ele, mai exact? Măsurarea eficienţei publicităţii va indica tacticile cele mai bune de abordat pentru campaniile ulterioare.

Aflaţi cu cine discutaţi şi cum să discutaţi

Doar pentru că alte companii au spoturi publicitare care se difuzează frecvent, aceasta nu înseamnă că trebuie să faceţi la fel. Puneţi-vă următoarele întrebări: clientul dvs se uită la televizor? Pentru a putea aprecia produsul dvs, clientul trebuie să-l vadă? În ce intervale orare se uită clienţii dvs la televizor sau ce publicaţii citesc? Ce stil de viaţă au, sunt persoane active, ocupate sau pensionari sau persoane care dispun de mult timp liber? Aflaţi cui adresaţi mesajele publicitare şi aceasta vă va arăta cum să procedaţi ca mesajele să ajungă direct la clienţii dvs.

Atrageţi atenţia

Atrageţi atenţia consumatorilor prin campanii publicitare de mare impact, pentru a vă face cunoscut cât mai rapid. Andy Malis arată că mai mare şi mai puţin frecvent este mai eficient decât realizarea unor campanii publicitare mai mici, dar mai dese. De exemplu, spune el, un anunţ pe o pagină întreagă a unei publicaţii va avea un impact mult mai mare decât patru anunţuri de câte un sfert de pagină. Bineînţeles, acestea depind foarte mult de "profilul" consumatorului produsului sau serviciului dvs, profil pe care mai întâi va trebui să-l identificaţi înainte de a face astfel de demersuri. Cu cât produsul sau serviciul oferit de firma dvs sunt mai cunoscute, însă, cu atât mai mult vor vorbi oamenii de dumneavoastră.

Clienţii fericiţi vă fac publicitate

"Jucaţi" pentru cei din primul rând şi admiratorii vor deveni fanii dvs, sfătuieşte Malis. Aceşti "fani" vor duce vorba despre compania dvs. Treceţi peste limitele convenţionale ale servirii clientului, oferiţi-i acestuia o experienţă dintre cele mai plăcute în magazinul, unitatea sau compania dvs, astfel încât să dorescă şi data următoare să mai apeleze la produsele sau serviciile oferite de firma dumneavoastră. Francizorul, de exemplu, poate realiza campanii publicitare fabuloase, dar dacă clienţii unităţii dvs au parte de o servire defectuoasă, de o experienţă neplăcută în colaborarea cu dvs, atunci toate sumele acelea investite au fost investite degeaba. Clientul fie va alege o altă unitate în cadrul francizei, fie va merge la concurenţă. Testaţi modul în care sunt trataţi clienţii în unitatea dumneavoastră - apelaţi la strategia "clientului fantomă" (o cunoştinţă, rudă sau prieten care să vină ca şi client în firma dvs) pentru a putea descoperi orice eventuale probleme şi a le remedia, pentru a crea un mediu în care clienţii vor dori să revină şi să îşi aducă şi prietenii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb