Purcari Wineries PCL, producătorul de vin din Europa Centrală şi de Est, a anunţat astăzi publicarea rezultatelor pentru primul semestru al 2023. Veniturile au crescut cu 30% faţă de prima jumătate a 2022, ajungând la 161,4 milioane RON. Grupul a livrat o creştere de 30% a vânzărilor pentru al doilea trimestru consecutiv, asigurând în acelaşi timp o creştere robustă a profitabilităţii, cu EBITDA şi Profitul Net în creştere cu 29% şi 43%, iar marjele EBITDA şi a Profitului Net ajungând la 28% şi 16%, respectiv, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, pe toate metricile, rezultatele din primul semestru au fost în sau peste intervalele de ghidaj anunţate pentru întregul an 2023, respectiv: +18-22% creştere venituri, 22-26% marjă EBITDA şi 12-16% marjă Profit Net.
"Suntem încântaţi să vedem o creştere continuă şi puternică a veniturilor de 30%, pentru al doilea trimestru consecutiv. De asemenea, vedem premise bune de îmbunătăţire a marjelor începând cu al doilea semestru. În general, simţim că suntem într-o poziţie puternică, majorând cota de piaţa pe fondul slăbiciunii economice generale din lume. Poziţionarea noastră în segmentul de lux accesibil îşi demonstrează încă o dată rezilienţa, ceea ce este foarte încurajator", a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PCL.
Repere cheie pentru S1 2023
România: +40% creştere a veniturilor în S1 faţă de perioada precedentă a anului trecut, Purcari fiind lider incontestabil. Seria Nocturne îşi continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa, seria 1827 la fel înregistrând o dinamică puternică de creştere. Crama Ceptura livrează o creştere de 20% în S1 2023, continuând tendinţa ascendentă începută în T4 2022. Bardar continuă să se extindă pe canalele de vânzări şi să îşi crească baza de consumatori, arată sursa citată.
Moldova: +11% an la an, cu un nivel moderat de încredere al consumatorilor. Segmentul premium, condus de Purcari, se dovedeşte rezilient şi creşte pe toate canalele atât valoric, cât şi cantitativ. Continuăm prioritizarea marjelor de profitabilitate faţă de volum pentru Bostavan şi Bardar. Creşteri de preţ implementate pentru a compensa presiunile inflaţioniste.
Polonia: condiţii de piaţă dificile, cu presiuni continue asupra economiei şi segmentului vinurilor de masă. Prioritizăm marjele faţă de volum pentru Bostavan, prin implementarea majorărilor de preţ. Consolidăm prezenţa în segmentul premium cu Purcari, extinzându-ne în HoReCa.
Asia: Perspectivele de redresare economică în China nu s-au materializat; performanţă slabă la nivel de ţară pentru toate importurile. Evoluţie generală slabă pentru întreaga piaţă a vinurilor în China.
Cehia, Slovacia: recuperare puternică a vânzărilor după un început de an slab. Încrederea scăzută a consumatorului, condiţionată de erodarea puterii de cumpărare, afectează brandurile mainstream. Continuăm prioritizarea marjelor faţă de volum pentru Bostavan. Focus pe premiumizare, Purcari în creştere de 1,7x în S1 2023 faţă de perioada similară a anului precedent, deşi de la o bază mai mică.
Ucraina: un S1 2023 puternic, deşi încă mic, comparativ cu cifrele dinainte de război din S1 2021. Menţinem echipa locală şi creştem distribuţia în reţelele mari. Continuăm extinderea geografiei vânzărilor Bardar prin parteneriatul cu Coca-Cola Beverages Ucraina, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de i'm God în data de 25.08.2023, 05:41)
o fi in crestere ,dar eu vad sediu la cipru un offshore