Furnizorul de agent termic din Capitală - RADET - susţine că, în prezent, funcţionează cu o neacoperire a necesarului de cheltuieli de aproximativ 15 procente, pentru că bugetul pe anul 2015 nu a fost aprobat.
Valentin Viţalariu, directorul general RADET, a declarat: "Până în momentul în care au existat alternative de funcţionare a regiei am găsit soluţii. Însă, în acest moment, neaprobarea bugetului rectificat pe 2014 şi a celui pe anul 2015 expun instituţia la riscul neasigurării fondurilor necesare pentru pregătirea, întreţinerea şi remedierea avariilor sistemului centralizat de alimentare cu energie termică a populaţiei. Şi funcţionarea în condiţii de eficienţă economică a regiei a devenit problematică, existând riscul blocării activităţii furnizorilor de bunuri şi servicii sau lucrări, dar mai ales a celor de energie termică, energie electrică şi apă".
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, bugetul RADET Bucureşti pe anul 2014, cu o valoare a veniturilor şi cheltuielilor de 1.293.098.000 lei, a fost depus la Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) în data de 10.01.2014 şi aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (HCGMB) nr. 33 din data de 27.02.2014.
Pe 30.09.2014, Consiliul de Administraţie al regiei a avizat un buget rectificat cu o valoare a veniturilor de 1.206.892.000 lei şi o valoare a cheltuielilor de 1.423.941.000 lei. Diferenţa dintre cheltuieli şi venituri a rezultat, în principal, din neaplicarea calendarului de implementare a Memorandumului, care are ca obiectiv realizarea serviciului public de alimentare cu energie termică în Municipiului Bucureşti, prin care datoriile RADET către Electrocentrale Bucureşti SA (producătorul de agent termic) se stingeau prin confuziune, mai arată comunicatul.
Proiectul de buget pe anul 2015 a fost depus la Primăria Capitalei în vederea aprobării, în data de 20.01.2015, conform termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, însă nici acesta nu a fost aprobat, afirmă conducerea RADET. Astfel, în conformitate cu prevederile legale, regia a fost nevoită să se încadreze în 90% din cheltuielile aprobate în bugetul pe anul 2014 pe perioada menţionată, în prezent rezultând o neacoperire a necesarului de cheltuieli de aproximativ 15%.