Raiffeisen Bank România marchează o nouă etapă în transformarea digitală a operaţiunilor bancare şi continuă investiţiile în tehnologii inovatoare, prin lansarea ARI, un instrument de învăţare bazat pe inteligenţă artificială.
Creat pentru a optimiza viteza de învăţare şi productivitatea echipelor, ARI este un instrument de lucru complex care le oferă experţilor din bancă acces în mod rapid şi eficient la informaţii specializate, având astfel un rol cheie în procesul de onboarding şi în formarea continuă a echipelor.
ARI se antrenează zilnic în diverse domenii, printre care Planificare Financiară Personală, şi creditarea ipotecară, dar şi pentru a dobândi expertiză în materie de proceduri interne care ţin de reglementările specifice industriei bancare.
Înainte de lansarea oficială, doar în domeniul Planificării Financiare Personale, ARI a fost antrenat de o echipă de peste 200 de specialişti ai băncii prin mai mult de 5000 de interacţiuni. Echipele din bancă lucrează în mod constant la extinderea cunoştinţelor ARI pentru ca asistentul virtual să ajute pe viitor cu răspunsuri clare şi cu acurateţe maximă.
"În dezvoltările interne, vedem inteligenţa artificială nu doar ca pe un instrument tehnologic, ci ca pe un partener strategic în redefinirea şi optimizarea continuă a operaţiunilor noastre. ARI îmbunătăţeşte semnificativ productivitatea echipelor şi contribuie la o mai bună înţelegere a produselor noastre bancare. ARI oferă acces facil la informaţii validate şi relevante, crescând astfel viteza de răspuns. Astfel, echipelor le rămâne mai mult timp să se concentreze pe ceea ce ştiu să facă cel mai bine: interacţiuni personalizate 1:1 cu clienţii noştri." a declarat Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO Raiffeisen Bank România.
În ceea ce priveşte creditarea, pe lângă asistenţa cu privire la ofertele ce ţin de creditele garantate cu ipotecă, ARI oferă informaţii detaliate despre produsele de economisire, asigurări, fonduri de investiţii şi pensii. Până în prezent, printr-un proces de învăţare "learn by doing", ARI a gestionat cu succes răspunsuri la peste 70% din întrebările adresate şi a atins o rată de răspuns corect de 98%.
De asemenea, viteza de răspuns s-a îmbunătăţit rapid, odată cu calitatea interacţiunilor dintre colegi, facilitând un flux de lucru optimizat şi mai puţin susceptibil la erori umane. Principalele domenii de întrebări includ creditele ipotecare, documentaţia necesară pentru credite, refinanţarea, asigurările la credite, garanţiile şi eligibilitatea imobilelor.
Raiffeisen Bank România a dezvoltat propriul departament de inteligenţă artificială începând din 2019. În prezent, departamentul este alcătuit din aproximativ 30 de experţi (ML Engineers, ML Ops, Dev Ops şi Data Engineers), care au dezvoltat deja 12 aplicaţii care folosesc modele de Inteligenţă Artificială.