REMUS VIŞAN, PARAVION: "Turiştii străini vin în România doar prin recomandare sau întâmplător"

A comsemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 15 februarie 2016

"Turiştii străini vin în România doar prin recomandare sau întâmplător"

"Zonele aflate în proximitatea conflictelor armate din Orientul Mijlociu sunt evitate, pe bună dreptate"

"Evenimentele tragice de la finalul lui 2015 nu au scos din itinerar destinaţii europene, precum Parisul, Berlinul sau Bruxelles-ul"

Remus Vişan, managing director Paravion.ro, ne-a declarat, într-un interviu, că imaginea ţării noastre pe plan internaţional este creată de turiştii străini care ajung aici şi, din păcate, aceştia vin în România doar prin recomandare sau întâmplător. Domnul Vişan consideră că promovarea României ar trebui atribuită unor studenţi inteligenţi, ancoraţi la atracţiile reale, care au făcut ţara la pas şi cunosc viaţa de noapte. În opinia domniei sale o serie de clipuri video inedite şi acces la reţelele sociale ar creşte simţitor interesul pentru ţara noastră.

De aseamenea, oficialul Paravion ne-a prezentat situaţia turismului la nivel mondial, ţinând cont de evenimentele care au loc în ultima perioadă - criza refugiaţilor, atacurile teroriste, tensiunile politice etc.

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc, s-au simţit creşteri şi în cadrul agenţiei?

Remus Vişan: Putem spune, fără niciun dubiu, că 2015 a fost cel mai bun an pentru compania noastră, cu creşteri pe toate liniile. Cu o cifră de afaceri de 46 milioane de euro, cu 400.000 de utilizatori în 2015 şi 115 milioane de tranzacţii de căutare lansate de clienţii noştri, am devenit cea mai mare agenţie de turism online din ţară şi una dintre primele trei din Europa Centrală şi de Est.

Anul trecut a fost unul strategic, cu investiţii substanţiale, concentrate pe extinderea business-ului. La începutul lui 2015 am intrat pe mai multe pieţe din Europa de Sud-Est, având echipe de agenţi de turism vorbitori de engleză, maghiară, bulgară, turcă, greacă şi spaniolă. Ne-am dezvoltat puternic şi pe piaţa turcă, după ce am achiziţionat, la începutul anului trecut, portalul de rezervări Bavul.com. În paralel, am observat o creştere substanţială a vânzărilor pe pieţele suplimentare non-core, în Europa Centrală şi de Est (Bulgaria, Ungaria, Cipru), dar şi în Marea Britanie şi Spania.

În ceea ce priveşte motoarele de creştere din 2015, putem spune că 67% din cifra de afaceri de anul trecut a fost generată de vânzările din România. Biletele de avion rămân generatorul principal de business, cu o cotă de aproximativ 85% din volumul vânzărilor, dar tendinţele din ultima vreme arată o majorare a ponderii părţii de vacanţe.

Reporter: Cât la sută din clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Remus Vişan: Core business-ului nostru sunt destinaţiile externe. Am introdus şi pachete pe incoming, însă, în continuare ne concentrăm pe turismul extern. În consecinţă, cei mai mulţi clienţi călătoresc în afară.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015? Care credeţi că vor fi în 2016?

Remus Vişan: Destinaţiile preferate s-au menţinut şi în 2015, pe zona de city break-uri, cu oraşe precum Barcelona, Lisabona, Amsterdam, Praga, chiar şi Paris - în ciuda greutăţilor prin care a trecut capitala Franţei în octombrie. Dubaiul a început să fie o destinaţie foarte apreciată de români pentru city break, având în vedere că zborurile sunt tot mai accesibile, atât ca timp, cât şi la nivel de costuri. Pentru concediile de vară, Cipru, Grecia şi Spania au fost cele mai accesate, iar pentru sărbătorile de iarnă, oraşele cu pieţe de Crăciun au atras şi anul trecut majoritatea turiştilor români care au ales destinaţii externe. Ce am observat diferit în 2015 a fost curiozitatea tot mai mare de a petrece Revelionul în destinaţii exotice, calde, destul de îndepărtate. Mai mult, cei care au pleacat în astfel de destinaţii şi-au prelungit concediul şi în ianuarie 2016. Am vândut anul trecut pachete de Revelion în Zanzibar, Cancun sau Bangkok, pachete scumpe, cu preţ de pornire de la 2.000 euro de persoană, pentru 10 zile pe plajă, cu cazare la hotel de 5 stele.

Reporter: A fost afectat turismul de situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste)? S-a schimbat trendul din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Remus Vişan: Este adevărat că turiştii sunt mult mai atenţi când îşi aleg destinaţiile, lucru absolut normal. Totuşi, nu au scos din itinerar destinaţii europene, precum Parisul, Berlinul sau Bruxelles-ul, în ciuda evenimentelor tragice de la finalul lui 2015. Şi dacă au evitat aceste destinaţii, au făcut-o până când au primit informaţii clare că au cum să-şi petreacă sejurul acolo, că au acces la obiectivele turistice, culturale şi viaţa de noapte. În ceea ce priveşte zonele aflate în proximitatea conflictelor armate din Orientul Mijlociu, da, acestea sunt evitate, pe bună dreptate.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul în curs?

Remus Vişan: În 2016 suntem şi mai ambiţioşi, ne propunem afaceri de 60 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de anul trecut.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru 2016?

Remus Vişan: Clientul va avea întodeauna prioritate pentru Paravion, aşa că avem grijă ca, şi anul acesta, să îi punem la dispoziţie cele mai bune opţiuni de călătorie. Oricine ne accesează serviciile va găsi de la cele mai avantajoase bilete de avion, la city break-uri în destinaţii de top şi pachete de vacanţă în orice colţ al lumii, la cel mai bun raport calitate-preţ. Mai mult, destinaţiile sunt testate de specialiştii noştri şi vin la pachet cu toată consultanţa necesară unui sejur perfect. Anul acesta avem o paletă largă de destinaţii, inclusiv circuite, croaziere şi vacanţe exotice, precum Africa de Sud, Etiopia, Coreea de Sud, Norvegia, Antarctica sau Insulele Canare.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Remus Vişan: Spre digitalizare şi mobilitate. Odată cu "explozia" online-ului, turistul român s-a rafinat extraordinar. Întreabă, compară, caută feedback constant, ia decizia de achiziţie în momentul în care este 100% sigur că a primit toate informaţiile. Îşi doreşte foarte multă pro-activitate şi comunicare din partea agentului sau consultantului de turism cu care îşi negociază pachetul. Observăm, de asemenea, o evoluţie foarte bună pe zona de mobilitate. În cazul nostru, rezervările din aplicaţia mobilă au crescut cu 300% în 2015, ajungând la o cotă de 25% din totalul tranzacţiilor mobile efectuate de clienţii Paravion prin intermediul smartphone-ului.

Pe viitor, mă aştept ca agenţiile online să atragă tot mai multă cotă de piaţă în detrimentul celor clasice, "la stradă", pentru că on-line totul este mai simplu, mai comod, mai bogat în informaţii. Iar tendinţa este din ce în ce mai vizibilă. La noi, această «rupere» din offline a adus clienţi noi. Circa 32% din totalul turiştilor care au ales Paravion în 2015 au fost clienţi noi şi au provenit din această zonă.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Remus Vişan: Din păcate, deocamdată, România nu a reuşit să se poziţioneze coerent în faţa turistului străin. Majoritatea celor care ajung în România o fac fie din întâmplare, fie din recomandările cunoscuţilor sau a prietenilor care au ajuns aici. Avem nevoie de o promovare proaspătă, care nu necesită investiţii enorme. Am mai zis-o şi cu alte ocazii: din start aş încredinţa promovarea României unor studenţi inteligenţi, ancoraţi la atracţiile reale, care au făcut ţara la pas şi cunosc viaţa de noapte ca nimeni altcineva. Cu o serie de clipuri video inedite, cu potenţial de viralizare şi acces la reţele sociale, sunt ferm convins că interesul pentru România ar creşte simţitor.

Reporter: Credeţi că nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue vor aduce mai mulţi turişti în aceste zone?

Remus Vişan: Reputaţia pe care am reuşit să o creăm pe plan internaţional se datorează, în mare feedback-ului extrem de pozitiv al străinilor care ne-au vizitat deja, fie că vorbim de persoane publice sau oameni simpli. Orice iniţiativă "naturală" şi obiectivă, care prezintă real potenţialul României va atrage turişti.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Remus Vişan: Anul acesta urmează perioada de consolidare şi dezvoltare pe toate ţările cu prezenţă Paravion. Cum am amintit, suntem activi inclusiv în Ungaria, Bulgaria, Cipru, Marea Britanie. Tot anul acesta vom aloca resurese şi know-how consistent pentru dezvoltarea operaţiunilor din Turcia, unde, în prezent, core-business-ul sunt biletele de avion. Turcia este ţara în care Paravion a vândut cele mai multe bilete de avion, după România, în 2015. Anul acesta mizăm pe o creştere substanţială în Turcia inclusiv pe segmentul vânzărilor de vacanţe.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb