RENAŞTEREA UNUI BRAND ROMÂNESC Produsele Pell Amar sunt exportate în Spania, SUA şi, în curând, în Japonia

MARILENA DINU
Ziarul BURSA #Companii / 1 august 2016

Produsele Pell Amar sunt exportate în Spania, SUA şi, în curând, în Japonia

Povestea brandului a început în 1964. "Părintele" Pell Amar a fost dr. Ştefan Ionescu Călineşti, medicul specialist în balneologie şi reumatologie, figură marcantă în cercetarea din domeniul terapiilor care folosesc factori naturali, cum ar fi clima, apele minerale, apele saline şi nămolurile.

Iniţial, dr. Călineşti a extras namolul sapropelic din Lacul Amara, judeţul Ialomiţa, pe vremea când îi căuta un remediu bolii de care suferea soţia sa. După câţiva ani, medicul Ştefan Ionescu Călineşti a fost nevoit să caute nămolul "minune" în alte locuri, căci lacul Amara îşi diminuase proprietăţile fizico-chimice. Astfel a fost descoperit lacul Balta Albă din judeţul Buzău, unde, la puţin timp, a fost mutată întreaga linie de producţie a cosmeticelor Pell Amar. La scurt timp de la revoluţia din 1989, fabrica de la Buzău a fost închisă, iar încet, încet brandul Pell Amar a fost dat uitării. În 2010, omul de afaceri Nicu Stoica a avut curajul să lanseze din nou pe piaţă cosmeticele pe bază de nămol terapeutic.

Reporter: Cum a ajuns brandul Pell Amar să fie produs la Buzău?

Nicu Stoica: Balta din spatele fabricii în care mă aflu este scoasă în evidenţă în scrierile lui Vasile Alecsandri, apoi Tudor Vianu aduce în discuţie vacanţele de vară ale lui Alexandru Odobescu, venit pentru a se trata de diferite afecţiuni. Plecând de la aceste binefaceri ale lacului, medicii vremurilor, mai exact cei din secolul XIX, au construit un stabiliment pentru tratarea suferinţelor. Au început cu barăci din lemn. La sfârşitul secolului, pe marginea lacului Balta Albă funcţiona pe lânga baza de tratament şi un un cazinou. Oameni din Europa veneau să îşi rezolve diferite afecţiuni, dar şi să joace: să piardă sau să câştige. Baza de tratament a funcţionat până înainte de al Doilea Război Mondial. Ulterior, staţiunea a fost mutată în comuna Balta Alba.

Brandul Pell Amar pleacă de la o filozofie foarte simplă, de la două dintre cele mai importante elemente ale vieţii: pământul şi apa, din care rezultă nămolul. Dr. Ştefan Călineşti a reuşit prin metode strict fizice să extragă principiile active din nămolurile sapropelice. Mai întâi, la nivel de laborator a reuşit să separe elementele strict necesare sănătăţii şi frumuseţii, adăugându-le în diferite formulări cosmetice şi farmaceutice rudimentar, ulterior introducându-le în zona de linie în farmacie, în centrele de recuperare medicală, atât în România, cât şi în străinătate. Acesta a fost al doilea palier care a stat la baza brandului Pell Amar de astăzi.

Reporter: Când s-a pus prima cărămidă a fabricii moderne de astăzi? Când a ieşit din producţie prima cremă Pell Amar produsă la Buzău?

Nicu Stoica: În 2010 am pus bazele acestei afaceri şi tot atunci am scos pe piaţă şi primul produs. Valoarea investiţiei depăşeşte 1,5 milioane de euro, o investiţie 100% românească.

Am plecat, practic, de la un teren viran, am investit în facilitatea de producţie, în resursa umană, în instalaţii şi utilaje specifice. Avem 48 de produse de retail şi o bună parte din ele se dublează pentru segmentul de produse profesionale - în centre SPA şi de frumuseţe - unde se mai adaugă aproximativ 30 de produse.

Reporter: Aţi avut curaj să readuceţi pe piaţă un brand cunoscut într-o industrie concurenţială.

Nicu Stoica: Nu doar curaj, trebuie şi multă muncă. Un grad de încăpăţânare, muncă enormă şi oameni care să rezoneze cu obiectivele pe care ni le-am propus. Avem alături de noi foşti angajaţi ai fabricii dinainte de 1990, oameni cu experienţă de la care am învăţat procesul tehnologic.

Reporter: Ce înseamnă să produci o cremă care are la bază nămolul negru şi urât mirositor?

Nicu Stoica: Pentru a ajunge la produsul finit parcurgem mai multe etape de producţie. Întâi, începem cu extracţia principiului activ de bază din namolul terapeutic. Apoi acest activ alături de alte ingrediente compun formulările tuturor produselor noastre rezultând creme, geluri, şampoane, loţiuni şi alte tipuri de produse coametice şi de îngrijire corporală. Un proces complex în care regulile de igienă sunt foarte severe. În spatele fiecărei creme există studii de laborator şi clinice, în scopul determinării impactului asupra sănătăţii sau frumuseţii. Formulările noastre pentru produsele cosmetice sunt foarte atent cercetate şi studiate de specialiştii noştri. Se fac probe de laborator, studii in vivo şi in vitro, ulterior întrând în procesul tehnologic de fabricaţie.

Reporter: Cât de mult investiţi în cercetare?

Nicu Stoica: Este imperios necesar să investim în cercetare pentru a fi în zona competitorilor noştri. Începând cu 2014, am reuşit să obţinem finanţare europeană în cadrul unui proiect de cercetare, dezvoltare şi inovare, unde Pell Amar este coordonatorul, alături de trei mari institute de cercetare din România, respectiv Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare de Fizică şi Inginerie Nucleară de la Măgurele, Institutul Victor Babeş şi Institutul Chimico Farmaceutic. Teza centrală a acestui proiect este aceea de a schimba o componentă din procesul de fabricaţie a principiului activ şi de a transfera două produse în spectrul farmaceutic. Suntem în etapa a treia, etapa finală. Le-am parcurs pe celelalte două, cu studii realizate de către partenerii noştri atât în analiză de laborator, dar şi la Victor Babeş, pe culturi de celule pentru a determina gradul de toxicitate şi efectul farmocodinamic.

Reporter: Aveţi produse sigure, ce faceţi cu ele? Care este piaţa de desfacere?

Nicu Stoica: Această interdependenţă între cercetare şi piaţă este foarte importantă. La finalizarea acestui proiect, bagajul informaţional şi de cercetare aplicativă ne va propulsa foarte mult. În această etapă vom reuşi, prin intermediul congreselor şi a seminariilor ştiinţifice să informăm publicul ţintă şi specialiştii despre calităţile curative ale produselor noastre. Evident, vom deveni mai cunoscuţi, ne propunem acest lucru, atât pe plan local, cât şi naţional. Exportăm în state precum Spania şi SUA, în curând şi în Japonia.

Reporter: Aţi investit un milion de euro, care este acum cifra de afaceri?

Nicu Stoica: Referitor la cifre... la mijlocul acestui an avem o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de aproximativ 350%, ţinta pentru finele anului 2016 este de 3.000.000 lei. Am început curajos. 2015 a fost un an de vârf, unde am finalizat mare parte a investiţiilor şi a venit vremea culegerii roadelor.

Reporter: Care sunt cele mai mari probleme din industria cosmetică?

Nicu Stoica: Din păcate, în România nu se fabrică recipiente cosmetice, o mare problemă fiind aceea că suntem nevoiţi să importăm. Avem furnizori din Italia, Grecia, Turcia, Ungaria. De exemplu, flacoanele pentru pasta de dinţi le importăm din Turcia, recipientele din sticlă din Italia, alte tipuri de flacoane din Ungaria. Probleme vin şi din zona legislativă. Din zona de exploatare a acestui zăcământ (nămolul sapropelic), costurile pentru utilizarea unei astfel de licenţe sunt destul de mari şi de aici pleacă această presiune pe costul de producţie a produselor.

Reporter: Credeţi că producătorii ar trebui spirjiniţi mai mult în România?

Nicu Stoica. Da. La nivel local, prin reducerea taxelor şi impozitelor. La nivel naţional, prin încurajarea unor programe, atât în relaţia cu retailerii, cât şi prin încurajarea producătorilor români să desfacă produsele în magazinele de specialitate prin taxe corecte, astfel încât să nu fim dezavantajaţi în relaţia cu competitorii externi.

Reporter. Industria cosmetică din România este sufocată de importuri. Cum faceţi faţă?

Nicu Stoica: Din păcate aveţi dreptate. Nu putem spune că industria românească de cosmetice este la nivelul anilor "90 din punctul de vedere al industriei în sine. Nu ne-am coalizat într-un patronat atât de însemnat ca să putem legifera, ca să putem avea un cuvânt de spus, dar, sper eu, într-un viitor apropiat, să putem deveni un partener de dialog în anumite zone legislative, mai ales în relaţia cu magazinele de specialitate, cu desfacerea.

Reporter: Ce urmează pentru Pell Amar, brandul romanesc?

Nicu Stoica: Spunem noi, planuri mari. Am înfiinţat deja o cultură de cătină şi dorim să extragem atât uleiul, cât şi celulele stem vegetale din această plantă miraculoasă. De altfel, în 2013 am reuşit să punem pe piaţă un produs cu celule stem vegetale, extrase din arborele de argan. Am fost primii din această industrie românească care au pus pe piaţă un produs cu celule stem vegetale. În continuare ne propunem să fim avangardişti, aşa cum am început. Când am pus primele produse pe piaţă, în 2010, am scos acei parabeni cărora li s-a dat o notă de nocivitate. Am reuşit, prin alte principii de conservare, să facem formulările noastre. Apoi linia de îngrijire orală. Din nou, o linie avangardistă. Am scos fluorurile din compoziţia produselor pentru a preîntâmpina anumite afecţiuni cauzate de concentraţia de fluor.

Mai avem în plan finalizarea proiectului de cercetare, care ne permite punerea la punct a dosarului farmaceutic, în vederea realizării produsului injectabil, un produs natural, de foarte mare însemnătate pentru bolile artrozice.

De asemenea, un domeniu pe care vrem să îl dezvoltăm este realizarea unui centru de excelenţă în antiîmbătrânire. Nu ştiu dacă va fi aici, în Bucureşti, ori în alt oraş, unde vor fi puse la dispoziţia pacienţilor cele mai noi terapii în recuperarea stării de bine - de la dietoterapii până la recuperări post operatorii.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cosmeticele PELL AMAR au la bază extractul din nă

molul sapropelic extras din lacul Balta Albă, din judeţul Buzău.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb