Cazul Caracal, unde două tinere au fost răpite, după ce au apelat la o maşină de ocazie, în lipsa unui mijloc de transport în comun, a ajuns şi în atenţia Avocatului Poporului, Renate Weber. Cu prilejul unei conferinţe de presă pe care a sus-ţinut-o, ieri, la sediul instituţiei, Renate Weber s-a referit şi la lipsa trans-portului interjudeţean şi intrajudeţean în anumite localităţi, unde operatorii din domeniu consideră că des-făşurarea acestei activităţi este nerentabilă.
Avocatul Poporului a spus: "Acest transport ar trebui tratat din perspectiva siguranţei persoa-nei. Am trimis adrese către consiliile judeţene cu privire la rutele de transport nerentabile sau necomerciale. Consider că este necesar să existe un minim de transport, pe baza unui orar, în fiecare localitate din ţară. Din păcate, deşi vorbim despre un serviciu public, mai sunt autorităţi judeţene care susţin că este dreptul agenţilor economici să efectueze transportul pe ce rute doresc, cu precădere pe rutele rentabile. Reiterez: transportul public este un serviciu public oferit tuturor cetăţenilor. De aceea trebuie acoperite şi rutele care nu sunt rentabile din punct de vedere comercial".
Operatorii economici sunt pregătiţi să circule şi pe rutele necomerciale, dacă autorităţile judeţene sau locale vor plăti o subvenţie sau vor compensa transportul respectiv.
Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a declarat pentru Ziarul BURSA: "Nu ne poate impune nimeni să preluăm rutele respective. Noi putem să asigurăm transportul pe rutele nerentabile, dacă vom primi subvenţii sau compensaţii. Cu alte cuvinte, dacă rutele respective vor fi scoase de consiliile judeţene la licitaţie şi vor avea prevăzută şi compensaţia necesară, noi suntem pregătiţi să le preluăm. COTAR a efectuat până acum transport fără compensaţii, pe zona Bucureşti-Ilfov. Din păcate, după ce am fost scoşi de pe rutele respective, prin introducerea transportului asigurat de Primăria Capitalei, asistăm la o glumă proastă din partea autorităţilor. Practic, în acest moment, transportul pe zonaBucureşti-Ilfov este compensat 90% de Primăria Capitalei, 5% de Consiliul Judeţean Ilfov şi 5% de localităţile din judeţ. În loc să fie compensat transportul în localităţile nerentabile, se alocă bani pentru zone în care, până acum, transportul nu a fost compensat".
Preşedintele COTAR susţine că în zona Bucureşti-Ilfov nu se impune compensarea sau subvenţionarea transportului şi că Primăria Capitalei ar putea să aloce suma respectivă către alte domenii în care este nevoie de sprijinirea cetăţenilor, cum ar fi de exemplu domeniul sănătăţii.