Uzina Renault de la Tanger (Maroc) va începe anul viitor să producă un al patrulea model de automobil, Logan break, care până acum a fost fabricat doar la uzina de la Mioveni (România), informează publicaţia L'Usine Nouvelle, potrivit Agerpres.
Această uzină, inaugurată în luna februarie 2012, produce deja modelele Sandero, Dokker şi Lodgy iar în 2016 producţia ar urma să atingă un nivel record.
"Începând cu primul trimestru din 2017, vom prelua producţia acestui model care în prezent este fabricat în România", a declarat directorul uzinei Renault Tanger, Jean-François Gal. Pentru acest lucru însă vor fi nevoie de investiţii suplimentare, de aproximativ 20 milioane euro într-o uzină în care până acum s-au investit 1,2 miliarde euro.
Publicaţia menţionată susţine că în vara acestui an la uzina Renault de la Tanger au fost angajate 600 de persoane pentru un schimb care va lucra noaptea, ceea ce duce efectivele totale ale acestei uzine la 7.000 de angajaţi. Conducerea grupului auto francez susţine că până la finele anului un număr de 276.000 de autovehicule vor ieşi de pe liniile de asamblare de la Tanger, cu 47.000 de unităţi mai mult decât în 2015. Introducerea în producţie a celui de al patrulea model va permite uzinei de la Tanger să depăşească în 2017 o producţie de 300.000 de vehicule.
Dacă creşterea producţiei de la Renault Tanger va continua, constructorul auto ar putea fi nevoit să construiască noi facilităţi de producţie în condiţiile în care capacitatea maxima a uzinei este de 340.000 unităţi pe an. Aproximativ 95% din producţia acestei uzine este exportată.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.