Grupul de retail sârb Delta Maxi analizează posibilitatea intrării pe piaţa românească prin achiziţionarea unui lanţ de supermarketuri şi va opta, cel mai probabil, pentru formatul de magazine tip discount Tempo, a declarat reprezentantul companiei Stefan Kossev, citat de NewsIn.
"Iniţial am vrut să intrăm în România prin achiziţionarea lanţului de supermarketuri Artima, dar am pierdut bătălia în faţa Carrefour România. Momentan realizăm studii pentru a cunoaşte piaţa românească mai bine şi pentru a identifica un alt potenţial jucător existent pe segmentul de supermarketuri pe care l-am putea prelua", a spus directorul general al lanţului de supermarketuri Piccadilly, achiziţionat anul trecut de Delta Maxi, Stefan Kossev.
Acesta a adăugat că Delta Maxi va intra în România, cu formatul său de discount Tempo, deoarece acesta este încă un segment foarte competitiv în retailul românesc.
Delta Maxi controlează în prezent lanţul de supermarketuri Piccadilly, cu suprafeţe de circa 3.000 metri pătraţi pe unitate, lanţul de magazine tip discount Tempo, cu suprafeţe de circa 10.000 mp, lanţul de magazine Mini Maxi cu suprafeţe de 400 mp pe unitate, Maxi cu suprafeţe între 1.000 şi 3.000 mp şi Super Maxi cu suprafeţe de 4.000 mp.
Grupul Delta Maxi este interesat şi de realizarea unui proiect Greenfield (construcţia unui magazin de la zero-n.red) pentru intrarea în România, dar acest lucru ar presupune investiţii mult mai costisitoare, motiv pentru care compania doreşte preluarea unui lanţ deja existent.
"Achiziţionarea unui jucător local ar însemna pentru noi costuri mai mici dar şi o mai bună organizare şi penetrare a pieţei . Cu siguranţă, primele magazine nu vor fi deschise în nordul României, deoarece ar presupune costuri ridicate cu logistica", a menţionat Kossev.
Lanţul de supermarketuri Piccadilly controlează 11 magazine în Bulgaria şi intenţionează să mai deschidă şase unităţi în acest an. Lanţul are 1.800 de angajaţi şi a realizat o cifră de afaceri de 110 milioane de euro în 2007. Delta Maxi a achiziţionat Piccadilly anul trecut şi operează magazine în Serbia, Bosnia şi Muntenegru.