Suprafeţele ocupate de retailerii locali din judeţul Suceava sau din regiunea Moldovei au crescut cu peste 20% în mixul de chiriaşi prezenţi în Shopping City Suceava în primele luni ale anului, comparativ cu spaţiile închiriate de aceeaşi categorie în perioada similară din 2013, informează un comunicat remis astăzi redacţiei.
Potrivit informaţiilor, aceasta a fost cea mai susţinută creştere procentuală înregistrată în intervalul precizat de către retailerii locali în centrele comerciale din reţeaua Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), proprietar de parcuri de retail din România.
Datele susţin că peste 3.500 mp au fost închiriaţi în Shopping City Suceava în ultimele luni. Centrul comercial aniversează în această primăvară 6 ani de activitate, cu un grad de ocupare de aproape 100%, în care retailerii locali au în prezent o pondere de 39%, brandurile naţionale circa 46%, iar retailerii internationali aproximativ 15%.
"Centrele comerciale trebuie să respecte o anumită linie de adaptare la pieţele locale şi trebuie să încerce să susţină pe cât posibil comunităţile din care fac parte. Încurajarea afacerilor locale se înscrie în politica noastră, iar în Shopping City Suceava atingem gradul de ocupare de aproape 100% inclusiv datorită faptului că, în ultimele luni, alături de mari nume internaţionale şi naţionale, o serie de firme locale au deschis noi magazine în completarea mixului de retaileri din centrul nostru comercial", a arătat Graham Kilbane, COO ARGO.
Creşterea numărului brandurilor locale de retail a fost intensă în ultimele luni, când opt astfel de firme au semnat contracte de închiriere cu Shopping City Suceava, majoritatea unităţilor respective fiind deja inaugurate. Între noile destinaţii din centrul comercial se află Next Level (retailer ieşean de articole de îmbrăcăminte cunoscut sucevenilor), Neo Fashion (magazin de îmbrăcăminte de damă şi pentru bărbaţi, specializat în cămăşi şi costume), Ghio`s (un alt magazin de îmbrăcăminte de damă şi bărbaţi), Madeleine (bijuterii şi accesorii), o croitorie, un magazin de optică medicală, un restaurant (care se va deschide în curând) şi un magazin de electrocasnice Electro Top. Compania Bucovina Electro Top este un retailer de electrocasnice cu capital 100% românesc, care are o vechime în piaţă de peste 8 ani şi care a dezvoltat o reţea regională de magazine de profil. "Este unul dintre exemplele de businessuri pe care le încurajăm să pătrundă în parcurile noastre de retail, întrucât pe de o parte acestea susţin economia locală, iar pe de altă parte reflectă în mixul de retaileri specificul unei anumite zone, ajutând la diferenţierea centrelor comerciale", a precizat Graham Kilbane.
Numărul de retaileri naţionali a crescut, de asemenea, în ultimele luni în Shopping City Suceava, între noile magazine din această categorie aflându-se SCUZA (produse alimentare tradiţionale), Eponge Fashion Paris (vestimentaţie feminină şi masculină), La Scarpa (încălţăminte şi accesorii), Noriel (liderul pieţei de retail de jucării) etc.
Brandurile internaţionale şi-au sporit, la rândul lor, prezenţa în Shopping City Suceava, între acestea aflându-se Decathlon (retailer european de articole sportive) şi, în curând, Coccodrillo, brand de îmbrăcăminte pentru copii.
Cele mai multe dintre noile unităţi deschise în Shopping City Suceava sunt unicele prezenţe ale retailerilor respectivi în oraş.
"Shopping City Suceava a evoluat foarte bine în ultimul an în ceea ce priveşte diversitatea mixului de retaileri şi modul în care acesta răspunde cerinţelor pieţei locale, având, în acelaşi timp, în momentul de faţă, din estimările noastre, un portofoliu stabil de chiriaşi. La împlinirea a 6 ani de activitate, putem spune că Shopping City Suceava este un proiect de succes", a precizat Graham Kilbane.
Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO) este proprietar de parcuri de retail şi centre comerciale în Europa Centrală şi de Sud- Est, deţinând proiecte ce totalizează peste 340.000 mp. ARGO este un fond închis de investiţii, orientat prioritar către piaţa de retail. Fondul este administrat de Argo Group Limited (AGL), companie de asset management axată pe pieţele emergente. AGL a fost fondată în anul 2000 şi administrează active în valoare de 400 milioane de dolari; compania are birouri în Marea Britanie, Cipru, România, Ucraina, Argentina şi Singapore şi, din 2008, este listată la Alternative Investment Market (AIM) din Londra.
În România, Argo Real Estate Opportunities Fund deţine patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea şi, respectiv, Era Shopping Park Iaşi , cumulând o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp. Era Shopping Park este cel mai mare parc de retail din Oradea, având 64.000 mp suprafaţă închiriabilă. Era Shopping Park Iaşi este, de asemenea, cel mai mare retail parc din oraş, cu 80.000 mp spaţii de închiriat (la finalizarea proiectului). Shopping City Suceava are o suprafaţă închiriabilă de 47.000 mp, iar Shopping City Sibiu este cel mai mare parc de retail din portofoliul ARGO şi cel de-al treilea ca mărime din România, cu peste 80.000 mp suprafaţă închiriabilă.