Alphabet, compania mamă Google, a prezentat, marţi, cum include inteligenţa artificială în afacerile sale, inclusiv un chatbot Gemini mai performant şi îmbunătăţiri ale serviciului său de căutare, în timp ce concurează cu rivali în domeniul inteligenţei artificiale, transmite Reuters.
Anunţurile subliniază eforturile Google de a-şi reîmprospăta produsele de la lansarea ChatGPT de către OpenAI, susţinută de Microsoft, în 2022, care a uimit publicul, ameninţând domnia îndelungată a titularului asupra căutării online şi AI.
Printre cele mai recente noutăţi ale Google se numără o completare la familia sa de modele Gemini 1.5 AI, cunoscută sub numele de Flash, care este un serviciu mai rapid şi mai ieftin de rulat; un prototip numit Project Astra, care poate vorbi cu utilizatorii despre orice este surprins cu camera smartphone-ului lor în timp real; şi rezultatele căutării clasificate în titluri generate de inteligenţă artificială.
"Acesta este un moment de creştere şi de oportunitate", a declarat directorul general al Alphabet, Sundar Pichai, reporterilor, când a fost întrebat dacă actualizările AI ar putea risca afacerea profitabilă a Google.
Prezentarea produsului la evenimentul anual pentru dezvoltatori I/O Google din Mountain View, California, a urmat unei prezentări mai scurte, de luni, a rivalului OpenAI.
OpenAI a demonstrat modul în care ChatGPT poate exprima răspunsuri cu intonaţie asemănătoare omului la orice solicitare scrisă sau vizuală.
CEO-ul startupului, Sam Altman, a scris că OpenAI a livrat software care "se simte ca AI din filme".
Ştirile Google au acoperit uneori un teren similar, subliniind concurenţa acerbă dintre cei doi dezvoltatori AI. De exemplu, unitatea AI a Alphabet, Google DeepMind, a lucrat pentru a construi tehnologie care poate îndeplini sarcinile de zi cu zi pentru consumatori.
Rezultatele timpurii s-au manifestat în Project Astra, un instrument care poate folosi o cameră a unui smartphone şi poate trage concluzii despre lumea din jurul său.
Într-un videoclip demonstrativ prezentat în timpul Google I/O, un utilizator l-a implementat pentru a identifica un difuzor şi a localiza ochelarii pe care îi lăsaseră în altă parte a camerei.
Compania a arătat, de asemenea, cum ar putea asocia Proiectul Astra cu ceea ce numeşte Gemini Live, un ajutor de voce şi text cu sunet mai natural decât Asistentul Google din trecut.
Demis Hassabis, CEO al Google DeepMind, a spus despre munca din spatele Proiectului Astra: "Am vrut să construim un agent AI universal care să poată fi cu adevărat util în viaţa de zi cu zi".
Un alt domeniu în care Google a arătat cum se confruntă cu concurenţii a fost generarea de videoclipuri.
Compania a prezentat Veo, un model de inteligenţă artificială care poate rula videoclipuri cu rezoluţie de 1080p care durează mai mult de un minut, disponibil pentru creatorii aprobaţi pe bază de previzualizare, printre care şi regizorul Donald Glover.
OpenAI a promovat software-ul propriu de conjurare a filmelor printre directorii de la Hollywood, captivând şi îngrijorând industria creativă.
Google a anunţat îmbunătăţiri ale modelului său Gemini Pro 1.5, care este capabil să dea sens unei cantităţi masive de date.
Marţi, Google a declarat că dublează această sumă, la 2 milioane de jetoane, ceea ce înseamnă că inteligenţa artificială ar putea răspunde la întrebări atunci când i se oferă mii de pagini de text sau mai mult de o oră de video de asimilat.
Modelul Pro - începând cu dimensiuni de prompt de până la 1 milion de jetoane sau bucăţi de date - va fi disponibil şi pentru abonaţii la serviciul Google Gemini Advanced.
De asemenea, Google a făcut lumină asupra eforturilor sale de a alimenta AI cu noi cipuri şi de a-şi moderniza motorul de căutare omonim. Compania a anunţat o unitate de procesare tensorală (TPU) de a şasea generaţie, care îşi propune să ofere acesteia şi clienţilor Google Cloud o alternativă la procesoarele puternice Nvidia din industrie.
Noul cip va fi disponibil pentru clienţii săi din cloud la sfârşitul anului 2024, a spus Google.
Între timp, pentru utilizatorii din SUA care caută pe Google în limba engleză, compania a spus că în curând va folosi AI pentru a ajuta la organizarea rezultatelor căutării pentru interogări despre restaurante, reţete şi, eventual, filme, cărţi şi alt conţinut.
De asemenea, pentru căutarea pe Google, compania lansează Prezentări generale AI pentru toţi utilizatorii din SUA săptămâna aceasta, după o lungă perioadă de testare publică, de la evenimentul I/O de anul trecut.
Caracteristica foloseşte AI generativă pentru a sintetiza informaţii şi a răspunde la întrebări mai complexe, pentru care nu există un răspuns simplu pe Web.
Reclamele vor rămâne în intervale pe o anumită pagină web Google, a spus compania, iar AI Overviews va fi disponibil pentru mai mult de un miliard de oameni până la sfârşitul anului.
Alphabet a înregistrat venituri de 307,4 miliarde de dolari în 2023, majoritatea provenind din reclamele din Google Search şi din alte proprietăţi.
Compania a prezentat, de asemenea, un experiment care va permite utilizatorilor să pună întrebări despre videoclipurile pe care le încarcă în Google Search, aşa cum pot face astăzi cu imaginile.