Producătorul francez de automobile Renault a declarat că unitatea sa de vehicule electrice Ampere va înregistra venituri de peste 10 miliarde de euro (10,8 miliarde de dolari) în 2025, în timp ce încearcă să atragă investitorii sceptici înainte de listarea la bursă a companiei, anul viitor, transmite Reuters.
Grupul şi-a concretizat obiectivele financiare pentru Ampere, inclusiv venituri de 25 de miliarde de euro în 2031, pragul de rentabilitate în 2025 şi o marjă operaţională de cel puţin 10% din 2030, precum şi dezvăluirea unui model electric mai mic şi mai ieftin.
De asemenea, Renault şi-a apărat planurile pentru o ofertă publică iniţială (IPO), deja amânată o dată, şi programată acum pentru primăvara viitoare, în ciuda provocărilor tot mai mari.
Proiectul a fost complicat de cererea mai lentă de vehicule electrice, pieţele agitate şi concurenţa chineză sporită, surse apropiate acordului spunând luna trecută Reuters că evaluarea sperată de CEO-ul Luca de Meo de 8-10 miliarde de euro pare prea ambiţioasă.
De Meo a declarat miercuri că Renault are suficient numerar pentru a finanţa creşterea Ampere fără IPO, dar că listarea a rămas opţiunea preferată, deoarece fondurile strânse îi vor permite să-şi accelereze dezvoltarea şi să plătească dividende mai devreme.
El a spus că va anula IPO dacă evaluarea este prea mică.
"Nu suntem nebuni", a spus el reporterilor.
Surse apropiate subiectului au declarat pentru Reuters luna trecută că este puţin probabil ca Renault să continue IPO dacă evaluarea globală pentru Ampere va scădea sub 7 miliarde de euro.
De Meo, care se confruntă cu apeluri de la unii analişti pentru a explora opţiuni alternative de a strânge numerar, inclusiv prin vânzarea unei participaţii de 28% la partenerul de lungă durată Nissan, în valoare de aproximativ 4,5 miliarde de euro, a refuzat să dea o linie roşie pentru IPO.
Massimo Baggiani, fondatorul buticului de investiţii Niche Asset Management, care deţine acţiuni Renault, a declarat că are sens să se dezvolte Ampere drept "o afacere mai slabă, mai modernă, separată de dinozaurii Renault".
Dar el a spus că a rămas un semn de întrebare dacă ar putea creşte la fel de repede pe cât se aşteaptă Renault.
Analiştii UBS au reiterat într-un raport de miercuri evaluarea lor pentru Ampere la doar 3-4 miliarde de euro şi au spus că, deşi planul de dezvoltare a afacerii a fost bine încadrat, "punctul de cotitură al performanţei financiare este orientat în mare parte către 2025-2030, pe care vizibilitatea rămâne scăzută".
Renault a anunţat miercuri lansarea unui nou vehicule electric Twingo, numit Legend, la un preţ de mai puţin de 20.000 de euro, deoarece producătorii auto europeni se confruntă cu o concurenţă sporită din partea Tesla şi a modelelor chineze mai ieftine.
Directorul financiar Thierry Pieton a declarat că scopul este democratizarea pieţei vehiculelor electrice prin reducerea costurilor de producţie, pentru a putea reduce preţurile finale fără a afecta marjele.
Dar analiştii UBS au fost mai sceptici.
"Avem nevoie de dovezi mai tangibile, că preţurile noilor modele la 20.000-25.000 de euro sunt (1) de succes şi (2) profitabile", au spus aceştia.