Când Renault a început să investească în Avtovaz, în 2008, spera să obţină acelaşi succes pe care l-a înregistrat cu Dacia în România şi să transforme Lada într-un mare brand european low-cost, se arată într-o analiză a Reuters, citată de Agerpres.
Cel mai mare producător auto sud-coreean, Hyundai, şi subsidiara sa, Kia Motors, profită de scăderea pieţei auto din Rusia pentru a-şi majora cota de piaţă şi a ataca poziţia de lider a Avtovaz (producătorul Lada), subsidiara rusă a alianţei Renault-Nissan.
"În general, consumatorii ruşi apreciază mai mult brandurile Kia şi Hyundai comparativ cu produsele Lada, chiar dacă linia lor de producţie s-a îmbunătăţit. A fost o maşină comunistă şi un brand comunist. Rusia devine o economie orientată spre consum, în timp ce Lada aminteşte de perioada trecută", apreciază analistul Tim Urquhart de la IHS.
În opinia acestuia, "succesul Renault cu brandul românesc Dacia nu înseamnă că va obţine rezultate similare în Rusia".
"Dacia nu a moştenit aceleaşi probleme ca Lada. Ei nu pot, într-adevăr, repeta şmecheria cu Avtovaz", a adăugat el.
Anul trecut, vânzările auto în Rusia au înregistrat un declin de 36%, dar Hyundai şi Kia au înregistrat scăderi de doar 10% şi, respectiv, 16%, iar cota lor combinată de piaţă s-a dublat din 2012 la aproximativ 20%. În schimb, cota combinată de piaţă a Avtovaz şi Renault-Nissan se situează la aproximativ 30% din 2012. Rezultatele bune obţinute de Renault-Nissan au fost afectate de declinul de 31% al livrărilor Avtovaz în 2015.
În timpul recesiunii din Rusia, Hyundai şi Kia şi-au menţinut nivelul producţiei şi au păstrat preţurile scăzute, strategia lor fiind sprijinită de dificultăţile cu care se confruntă Avtovaz, cândva jucătorul dominant pe piaţa auto rusă. Mulţi ruşi încă văd brandul Lada ca pe un simbol al erei sovietice şi sub nivelul brandurilor străine.
Avtovaz se confruntă cu dificultăţi financiare, în condiţiile în care pierderile companiei s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut. Renault a decis să deprecieze valoarea investiţiei sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, până la 91 milioane de euro. Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează Avtovaz, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Un purtător de cuvânt al Hyundai a anunţat că vor fi lansate noi produse şi va fi majorată producţia în Rusia pentru extinderea cotei de piaţă.
Conform datelor Association of European Businesses (AEB), livrările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare în Rusia au scăzut în mai cu 14,5%, la 107,665 unităţi, pe fondul problemelor cu care se confruntă economia şi al deprecierii rublei. În aprilie, livrările auto pe piaţa rusă au scăzut cu 8,5%, cel mai redus nivel din ultimii 10 ani.
Luna trecută, pe primul loc în topul celor mai bine vândute 25 de modele în Rusia s-a situat Lada Granta (7.967 unităţi), fabricată de AvtoVAZ, urmată de Solaris, de la Hyundai (7.627 vehicule), Rio, de la Kia (7.569 unităţi) şi Duster, cu 4.151 de vehicule. Pe locurile 9 şi 12 se află Sandero şi Logan, cu 2.366 şi, respectiv, 2.319 de vehicule. Duster, Logan şi Sandero sunt fabricate de Renault.
Marţi, Nicolas Maure, directorul general al Avtovaz, avertiza că subsidiara din Rusia a alianţei Renault-Nissan nu va reveni pe profit cel puţin până în 2018.
Maure, care lucrează de 16 ani pentru Renault, a fost numit în martie director general, înlocuindu-l pe Bo Andersson, victimă a recesiunii din Rusia, care a afectat vânzările auto, şi criticat de acţionarii ruşi ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor. Până acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault România şi director general al Automobile Dacia, având astfel experienţa de a lucra într-un fost stat comunist şi de a trata cu sindicatele.
"Scopul meu principal este revenirea companiei pe profit. Va lua ceva timp, nu mai devreme de 2018. Multe depind de condiţiile de pe piaţă. Acţionarii nu cer un termen limită concret", a afirmat şeful Avtovaz într-un interviu acordat publicaţiei financiare ruse Vedomosti.
Maure a anunţat că intenţionează să majoreze exporturile de maşini şi să consolideze poziţia Avtovaz pe piaţa internă, care ar urma să înregistreze o creştere modestă în 2017.
"Vânzările auto au scăzut dar Rusia are o populaţie imensă - peste 140 milioane de persoane. Cu timpul piaţa se va redresa, Avtovaz şi Lada urmând să-şi majoreze semnificativ cota de piaţă", a afirmat şeful celui mai mare producător auto rus.
1. 930 mil de dolari pierdere pe '15 !
(mesaj trimis de anonim în data de 18.06.2016, 11:31)
Nu stiu unde vad acestia ca Dacia e un succes in Romania. Dacia e o raritate. Ww,Scoda, Ford sunt cu mult mai multe si BMW.