Spotify şi-a extins parteneriatul cu Google Cloud pentru a folosi modele de limbaj mari pentru a ajuta la identificarea tiparelor de ascultare ale unui utilizator în podcasturi şi cărţi audio, pentru a sugera recomandări personalizate, transmite Reuters.
Modele de limbaj mari bazate pe inteligenţă artificială, cum ar fi ChatGPT al OpenAI şi Google Bard, sunt instruite pe o cantitate masivă de date, pentru a genera text şi alt conţinut.
Google Cloud, deţinută de Alphabet, are mai multe astfel de modele de limbaj, cum ar fi PaLM 2, Codey, Imagen şi Chirp, care sunt instruite pe text, coduri, imagini, audio şi video.
Spotify este printre companiile care au adoptat devreme AI, pe care a folosit-o pentru algoritmii de recomandare muzicală cu un deceniu mai devreme.
Compania suedeză îşi propune acum să folosească modelele de limbaj mari (LLM) pentru a le reproduce în conţinutul său non-muzică, cum ar fi podcasturi şi cărţi audio.
Gigantul de streaming muzical a încercat să-şi sporească câştigurile prin creşterea listei de formate generatoare de venituri, cum ar fi podcasturi şi cărţi audio.
Anterior, compania promisese profituri mari prin extinderea costisitoare în podcasturi şi cărţi audio.
"Evoluţia tehnologiei noastre a fost însoţită de angajamentul Google Cloud de a construi cea mai bună platformă posibilă pentru ca produsele noastre să ruleze şi să conducă mai departe inovaţii cu capacităţile emergente ale AI generative", a declarat Gustav Söderström, directorul de produse şi tehnologie al Spotify.
Odată cu parteneriatul extins cu Google, Spotify explorează, de asemenea, utilizarea LLM-urilor pentru a oferi o experienţă de ascultare mai sigură şi pentru a identifica conţinutul potenţial dăunător.