Reuters: Suedia nu va prelua o participaţie la producătorul de baterii pentru vehicule electrice Northvolt

A.F.
Internaţional / 17 septembrie

Reuters: Suedia nu va prelua o participaţie la producătorul de baterii pentru vehicule electrice Northvolt

Statul suedez nu va lua o participaţie la producătorul de baterii pentru vehicule electrice Northvolt, iar viitorul companiei trebuie să fie determinat de proprietarii săi privaţi, a declarat prim-ministrul Ulf Kristersson, luni, într-o conferinţă de presă, transmite Reuters.

Northvolt a anunţat săptămâna trecută că îşi va restrânge operaţiunile şi va reduce locurile de muncă, stârnind temeri că cea mai bună şansă a Europei la crearea unui campion autohton al bateriilor pentru vehicule electrice s-ar putea bloca.

"Nu există nicio îndoială că ne angajăm ca Suedia să fie un loc bun pentru noua tehnologie care este necesară în tranziţia ecologică, dar nu este relevant ca statul suedez să intervină şi să ia o participaţie", a spus Kristersson.

Northvolt nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Declaraţia premierului a venit ca răspuns la o întrebare privind dacă guvernul suedez va participa la o potenţială salvare financiară a Northvolt.

"Mingea este acum în terenul companiei", a spus Kristersson, care conduce Partidul Moderat conservator din Suedia, adăugând că depinde de proprietarii Northvolt să dezvolte grupul.

"Nu ne implicăm în planurile de afaceri ale companiilor individuale, dar vrem să fim un loc bun pentru acest tip de industrie", a spus el.

Northvolt a declarat pe 9 septembrie că va suspenda părţi din producţia de la gigafabrica sa din Suedia şi că construcţia planificată a fabricilor din Germania, Canada şi sudul Suediei s-a confruntat cu întârzieri, deoarece compania îşi reduce expansiunea rapidă.

Cu Volkswagen printre proprietarii săi, Northvolt a fost în fruntea unui val de startup-uri europene care investesc zeci de miliarde de dolari în producţia de baterii pentru a servi producătorilor auto de pe continent, în timp ce trec de la motoarele cu ardere internă la vehiculele electrice.

Dar creşterea cererii de vehicule electrice se mişcă într-un ritm mai lent decât au proiectat unii din industrie, iar concurenţa din China rămâne acerbă, această ţară controlând 85% din producţia globală de celule de baterii, arată datele Agenţiei Internaţionale pentru Energie.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9743
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4737
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8990
Gram de aur (XAU)Gram de aur371.8457

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb