Revolut Business a făcut public un studiu realizat în colaborare cu compania de cercetare Dynata, care ne arată că tot mai multe companii se orientează spre fintech-uri, în defavoarea băncilor tradiţionale.
Potrivit comunicatului remis redacţiei, studiul a fost realizat pe un eşantion format din 2.850 de factori de decizie din companii din şapte pieţe europene. Conform studiului comandat de Revolut, 60% dintre afaceri consideră că băncile tradiţionale sunt prea lente pentru nevoile lor financiare. Aproape jumătate dintre respondenţi (48%) menţionează printre provocările relaţiilor cu băncile clasice taxele şi comisioanele mari, tranzacţiile lente (30%) şi o experienţă nesatisfăcătoare în utilizarea aplicaţiilor mobile (19%). Aceste neajunsuri îi împing pe antreprenori şi pe managerii din companii spre fintech-uri precum Revolut, pentru care agilitatea şi inovaţia sunt principii de bază. Patru din cinci afaceri româneşti (80%) ar avea încredere într-un fintech care să le ajute cu nevoile lor financiare.
Produsele şi serviciile inovatoare sunt percepute de majoritatea respondenţilor (55%) ca cel mai important beneficiu al utilizării unui fintech. Taxele mai bune sunt al doilea avantaj menţionat (45%) şi al treilea - capabilităţi mobile îmbunătăţite (39%). Astfel, 27% dintre respondenţi ar prefera să-şi gestioneze nevoile financiare ale business-ului cu sprijinul unei companii fintech, în timp ce 60% ar combina serviciile fintech cu băncile tradiţionale. Preferinţa pentru utilizarea unui
fintech este mai mare în industria tech (54%) şi retail (36%), dar şi în rândul companiilor mijlocii (251-1.000 de angajaţi, cu 45%).
Pentru clienţii din segmentul B2B compania lansează Revolut Business 5. Aplicaţia Revolut Business beneficiază de un design îmbunătăţit, pentru a ajuta companiile să economisească mai mult timp şi bani.
"Când am lansat Revolut Business, în 2017, ştiam că antreprenorii îşi doresc un produs bancar care să evolueze odată cu nevoile lor şi care să le ofere clienţilor o experienţă potrivită
vremurilor noastre. Astfel se explică de ce numărul clienţilor Revolut Business a crescut constant. Acum, când lansăm Revolut Business 5, ştim că le oferim clienţilor posibilitatea de a găsi funcţii mai rapid, de a cheltui cu mai multă atenţie şi de a gestiona cu uşurinţă plăţile. Revolut Business continuă să crească şi aşteaptă cu nerăbdare să deservească mai mulţi clienţi care nu mai vor să fie captivi în actualul mod de lucru şi doresc o soluţie care să se mişte cu tehnologia zilei", a explicat James Gibson, director general Revolut Business.
La nivel naţional, studiul a mai arătat că:
> 35% dintre respondenţi folosesc deja un fintech în scopuri de afaceri
>54% dintre respondenţii din companiile de tehnologie folosesc deja fintech-uri pentru a-şi gestiona afacerile, urmate de firmele de ospitalitate (33%)
>37% dintre companiile din domeniul financiar iau în considerare utilizarea unui fintech ca unul dintre partenerii lor de afaceri, iar jumătate dintre companiile din domeniul sănătăţii ar avea încredere într-un furnizor de fintech pentru a-şi gestiona nevoile financiare, dar încă le lipseşte un plan în acest sens
>Taxele mai avantajoase (60%) şi produsele şi serviciile mai inovatoare (60%) sunt principalele beneficii pentru companiile mari cu peste 1.001 de angajaţi atunci când vine vorba de utilizarea unui fintech
Revolut Business 5 include debitări directe B2B SEPA, instrumente de plată simplificate pentru e-commerce şi încasare la punctul de vânzare, instrumente de trezorerie dedicate pentru schimbul valutar şi opţiuni de aprobare pe mai multe niveluri, pentru gestionarea cheltuielilor echipei.
Studiul a fost completat de 2.850 de factori de decizie din companii din Regatul Unit, Irlanda, Franţa, Spania, Polonia, România şi Italia.