În 2022, clienţii români au stabilit un nou record privind numărul de tranzacţii realizate cu Revolut în scopul achiziţiilor de bunuri şi servicii - 203 milioane de tranzacţii, cu 90% mai multe decât în 2021, în condiţiile în care baza de clienţi a progresat cu 67% în aceeaşi perioadă, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit studiului realizat de Revolut, toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent, atât ca sumă totală, cât şi ca număr de tranzacţii, dar în topul creşterilor după numărul de tranzacţii, în 2022 faţă de 2021, s-au aflat categoriile de bugete: divertisment (+37%), cumpărături/ shopping (+34%), restaurante (+33%). Valoarea medie a cheltuielilor realizate cu Revolut, pe parcursul anului 2022, de un utilizator mediu al super-aplicaţiei financiare a fost de 2.181 de euro, iar valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 18,3 euro.
În 2022, Revolut şi-a consolidat poziţionarea ca fintech-ul preferat de tot mai mulţi români pentru a-şi gestiona bugetul personal şi pe cel al familiei, pentru a face achiziţii utile în casă, pentru a călători sau a petrece timpul liber într-un mod plăcut. Practic, în 2022, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din străinătate, cu cardul (fizic sau virtual), cu un device mobil sau direct din aplicaţie.
• Mai bine de o treime din cheltuieli, pentru alimente şi produse de larg consum
Din datele agregate de aplicaţia financiară se poate vedea că, anul trecut, clienţii Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăţilor către comercianţi), procent inferior, totuşi, celui înregistrat în 2021 de aceeaşi categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăţilor către comercianţi. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deţinută în volumul total al plăţilor au fost divertismentul (18%) şi supermarketurile şi magazinele alimentare (14%).
Un utilizator mediu din România a apelat cel mai des la Revolut pentru a plăti cumpărăturile obişnuite de alimente şi produse de larg consum (39 de tranzacţii pe an). Bugetul anual de cheltuieli al unui client mediu Revolut a arătat astfel: divertisment - 749 de euro/an, turism - 530 de euro/ an, shopping - 500 euro/ an, alimente şi produse de larg consum - 375 euro/ an, restaurante, baruri, cafenele - 338 euro/ an, transport - 298 euro/ an şi utilităţi - 246 euro/ an. Cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate - în medie, 191 de euro/ an/ client.
• De la călătoria cu autobuzul la taxa de studii în străinătate, Revolut este tot mai prezent în vieţile românilor
În ceea ce priveşte repartizarea cheltuielilor pe categorii de comercianţi, românii au lăsat cei mai mulţi bani în magazinele alimentare şi în supermarketuri şi tot acolo au efectuat şi cele mai multe tranzacţii pe parcursul anului. Valoarea medie a unei plăţi realizate către aceşti comercianţi a fost 10 euro/ client/ tranzacţie. De asemenea, un client român a plătit, în medie, 40 de euro/ tranzacţie pentru achiziţiile din magazinele de articole vestimentare, 19 euro/ tranzacţie în benzinării, 16 euro/ tranzacţie în restaurante, baruri, cafenele, 15 euro/ tranzacţie pentru servicii de telecomunicaţii, 14 euro/ tranzacţie în farmacii, 10 euro/ tranzacţie în fast-food-uri.
Românii au mai folosit Revolut ca să achite servicii de taximetrie şi car-sharing (12 milioane de tranzacţii), bilete pentru servicii de transport în comun (autobuz, metrou, ferry, 9,4 milioane de tranzacţii), servicii de livrare mâncare (5,3 milioane tranzacţii), produse de panificaţie şi brutărie (3,2 milioane tranzacţii), telecomunicaţii (3 milioane de tranzacţii), produse digitale de divertisment - cărţi, muzică, filme, conţinuturi media (2,4 milioane de tranzacţii).
O altă tendinţă importantă este aceea că românii apelează la Revolut atât pentru achiziţii online sau pe platforme de e-commerce, cât şi pentru achiziţiile offline. Astfel, în top 10 după sumele plătite de către utilizatorii români de Revolut către diverşi comercianţi se află, pe primul loc, la fel ca în anii trecuţi, Emag, urmat de Carrefour, Tazz, Dedeman, Bolt, Digi RCS-RDS, Uber, Vodafone, Engie, Enel Energie.
În topul comercianţilor după numărul de tranzacţii realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacţii), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacţii), Apple (3,1 milioane tranzacţii), Carrefour (3 milioane tranzacţii), Tazz (1,6 milioane tranzacţii), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacţii), Emag (1,1 milioane tranzacţii), Google (1 milion tranzacţii), McDonalds (960.000 tranzacţii), se precizează în comunicat.