Compania croată Rimac Group, cunoscută pentru maşina sa sport electrică Nevera de 1.900 de cai putere, a atras 500 de milioane de euro de la investitori, inclusiv de la Goldman Sachs, Porsche şi un fond de tehnologie consiliat de SoftBank din Japonia, printr-o nouă rundă de finanţare care o evaluează la peste 2 miliarde de euro, informează news.ro.
Rimac a ajuns în atenţie anul trecut, când a convenit să preia o participaţie de control la Bugatti, producătorul francez de maţini de lux care a făcut multă vreme parte din grupul Volkswagen.
Ca parte a acestei înţelegeri, afacerile de maşini sport ale Bugatti şi Rimac au fost combinate într-o asociere între Rimac şi filiala VW Porsche, Rimac deţinând un pachet de 55%.
Noua finanţare este de aşteptat să accelereze îndepărtarea Rimac de rădăcinile sale de producător la scară mică de maşini sport electrice de ultimă generaţie.
Compania continua să producă Nevera, în valoare de 2,4 milioane de dolari, prin intermediul joint-venture-ului cu Porsche, precum şi o serie de modele noi pentru Bugatti. Dar acum plănuieşte să-şi concentreze mare parte din activităţile sale şi cea mai mare parte din capitalul său proaspăt pe filiala sa Rimac Technology, care dezvoltă şi produce componente pentru vehicule electrice şi hibride de înaltă performanţă fabricate de alţi producători auto mari.
Rimac Technology a atras deja câţiva clienţi auto de renume,între care Ferrari, Hyundai, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche şi Renault, şi investiţii anterioare atât de la Hyundai, cât şi de la Porsche.
Rimac a declarat că va folosi această nouă infuzie de capital pentru a angaja 700 de persoane, pentru a deschide o serie de noi birouri în Europa şi a construi un nou sediu lângă Zagreb, capitala Croaţiei, pentru care lucrările sunt în curs.
Noul sediu, care va include spaţii de producţie şi depozitare, precum şi birouri şi laboratoare, va fi cea mai mare clădire din Croaţia când va fi finalizată anul viitor, a declarat directorul general Mate Rimac reporterilor, într-un briefing de marţi.