România, bună de plată peste 50 de milioane de euro după ce în 2017 ministrul Cuc ar fi reziliat abuziv un contract pe autostrada Lugoj - Deva / Blocaj uriaş şi risc major de a pierde fondurile europene pe toată autostrada, relatează HotNews.ro.
În august 2017, după vizite cu presa pe şantier în care s-au răstit la constructori, ministrul Cuc şi Ştefan Ioniţă, şeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini pentru secţiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva - singura bucată care acum lipseşte de la Sibiu la Nădlac. Acum, constructorul a câştigat la Curtea Internaţională de Arbitraj daune de circa 50 de milioane de euro. Mai mult, arbitrii au stabilit că fostul contract încă e în vigoare, într-un moment în care CNAIR încearcă cu disperare, pe ultima sută de metri, să contracteze lucrările la tuneluri pentru a nu fi nevoită să dea banii europeni înapoi pe toată autostrada Lugoj - Deva.
În vara lui 2017, după ce la începutul anului a încercat fără succes să schimbe strategia CNAIR şi să renunţe la realizarea tunelurilor impuse prin acord de mediu (de care se ştiau, practic, dinaintea contractarea lucrărilor pe Lotul 2), ministrul Răzvan Cuc (PSD) şi şeful CNAIR de atunci Ştefan Ioniţă au tot făcut vizite pe şantierul lotului 2 Lugoj - Deva în care s-au plâns în faţa presei de constructor.
Pe 10 august 2017 CNAIR anunţa rezilierea parţială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva, o decizie catalogată de societatea civilă drept "o măsură decosmetizare a ministrului Transportururilor" şi de a evita o decizie tranşantă privind tunelurile.
Trebuie precizat că până la acel moment Compania de Autostrăzi ceruse constructorului Salini să realizeze proiectul tehnic pentru secţiunea cu tuneluri (deşi contractul semnat iniţial nu prevede aşa ceva), dar apoi nu l-a mai plătit şi a schimbat strategia: a licitat abia în 2019 proiectarea şi execuţia tunelurilor.
Acum, aproape trei ani mai târziu, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris a decis să dea dreptate constructorului italian în problema rezilierii contractului şi, practic, obligă CNAIR să plătească daune de 230 de milioane de lei (circa 48 de milioane de euro), plus alte câteva milioane de euro cheltuieli de judecată.
Decizia este definitivă din perspectiva arbitrajului, dar CNAIR poate contesta mai departe într-o instanţă de judecată - un proces care ar putea dura mult timp.
1. Acum, de ce nu iese
(mesaj trimis de sabin în data de 08.05.2020, 12:48)
nespalatul de Ciolacu la explicatii? De fapt imi fac iluzii degeaba,ce sa stie asta?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.05.2020, 16:19)
Un guzgan butonat de Arsenie ne pune la plată,de ce puii mei nu plăteste el asta nu înteleg.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.05.2020, 17:13)
Pentru ca filozofia (sic) lui Cuc, in ton cu a partidului, a fost simpla: Și ce dacă, eu mă duc.
Simplu ca la cuc: cu cu.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.05.2020, 23:15)
Sa plătească șeful Cnair și tot neamu’ lui.
Rahații de la Cnair au acum un proiect foarte ambițios , vor sa modernizeze Autostrada Soarelui.
Cum putem scăpa de ciumeții ăștia din Cnair ? Haideți oameni buni sa facem ceva!