Romania obligată la plata de 50 milioane de euro daune, pentru abuzul ministrului Cuc

B.A.
Miscellanea / 8 mai 2020

Romania obligată la plata de 50 milioane de euro daune, pentru abuzul ministrului Cuc

România, bună de plată peste 50 de milioane de euro după ce în 2017 ministrul Cuc ar fi reziliat abuziv un contract pe autostrada Lugoj - Deva / Blocaj uriaş şi risc major de a pierde fondurile europene pe toată autostrada, relatează HotNews.ro.

În august 2017, după vizite cu presa pe şantier în care s-au răstit la constructori, ministrul Cuc şi Ştefan Ioniţă, şeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini pentru secţiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva - singura bucată care acum lipseşte de la Sibiu la Nădlac. Acum, constructorul a câştigat la Curtea Internaţională de Arbitraj daune de circa 50 de milioane de euro. Mai mult, arbitrii au stabilit că fostul contract încă e în vigoare, într-un moment în care CNAIR încearcă cu disperare, pe ultima sută de metri, să contracteze lucrările la tuneluri pentru a nu fi nevoită să dea banii europeni înapoi pe toată autostrada Lugoj - Deva.

În vara lui 2017, după ce la începutul anului a încercat fără succes să schimbe strategia CNAIR şi să renunţe la realizarea tunelurilor impuse prin acord de mediu (de care se ştiau, practic, dinaintea contractarea lucrărilor pe Lotul 2), ministrul Răzvan Cuc (PSD) şi şeful CNAIR de atunci Ştefan Ioniţă au tot făcut vizite pe şantierul lotului 2 Lugoj - Deva în care s-au plâns în faţa presei de constructor.

Pe 10 august 2017 CNAIR anunţa rezilierea parţială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva, o decizie catalogată de societatea civilă drept "o măsură decosmetizare a ministrului Transportururilor" şi de a evita o decizie tranşantă privind tunelurile.

Trebuie precizat că până la acel moment Compania de Autostrăzi ceruse constructorului Salini să realizeze proiectul tehnic pentru secţiunea cu tuneluri (deşi contractul semnat iniţial nu prevede aşa ceva), dar apoi nu l-a mai plătit şi a schimbat strategia: a licitat abia în 2019 proiectarea şi execuţia tunelurilor.

Acum, aproape trei ani mai târziu, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris a decis să dea dreptate constructorului italian în problema rezilierii contractului şi, practic, obligă CNAIR să plătească daune de 230 de milioane de lei (circa 48 de milioane de euro), plus alte câteva milioane de euro cheltuieli de judecată.

Decizia este definitivă din perspectiva arbitrajului, dar CNAIR poate contesta mai departe într-o instanţă de judecată - un proces care ar putea dura mult timp.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. nespalatul de Ciolacu la explicatii? De fapt imi fac iluzii degeaba,ce sa stie asta?

    1. Un guzgan butonat de Arsenie ne pune la plată,de ce puii mei nu plăteste el asta nu înteleg.

      Pentru ca filozofia (sic) lui Cuc, in ton cu a partidului, a fost simpla: Și ce dacă, eu mă duc.

      Simplu ca la cuc: cu cu. 

    Sa plătească șeful Cnair și tot neamu’ lui.

    Rahații de la Cnair au acum un proiect foarte ambițios , vor sa modernizeze Autostrada Soarelui.

    Cum putem scăpa de ciumeții ăștia din Cnair ? Haideți oameni buni sa facem ceva!  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb