Ţara noastră se situează pe locul 14 în topul vânzărilor realizate de "Renault" la nivel mondial, cu 23.917 unităţi, dar are cea mai bună cotă de piaţă pentru marca franceză, respectiv 41,9%, potrivit datelor oficiale publicate, vineri, de constructorul francez şi preluate de Agerpres. Cota de piaţă raportată la 30 iulie este în creştere cu 4,8%, atât pe segmentul autovehiculelor pentru persoane, cât şi al LCV-urilor. Astfel, la nivel de cotă de piaţă, România se află înaintea Franţei (+3,3%) şi Coreei de Sud (+3%).
La nivel de grup, marca "Dacia" a contribuit cu 18,5% la vânzările totale ale companiei, în primul semestru al anului, valoare ce a clasat constructorul de la Mioveni după marca "Renault", cu 19,9% din vânzări. Restul de 61% a revenit modelelor "Renault Samsung Motors".
La nivel de grup, "Renault" a raportat, în intervalul ianuarie-iulie 2010, vânzări mai mari cu 21,7% faţă de perioada similară din anul anterior.
În aceeaşi perioadă, piaţa franceză s-a clasat pe primul loc în ceea ce priveşte numărul unităţilor comercializate, cu 407.097 autovehicule şi o cotă de piaţă de 28,5%.
În timp ce pe locul secund s-a clasat Italia, cu 86.969 unităţi, cotă de piaţă fiind de 6,9%, în creştere cu 2,3 procente, poziţia a treia a revenit Coreei de Sud, cu 85.142 unităţi şi o cotă de piaţă de 11,4% (+3 procente).
Referitror la evoluţia modelelor, "Sandero" a înregistrat o creştere de 40,4% a vânzărilor, generând acum 52,7% din volumul total al "Dacia". Totodată, "Duster" a generat 9% din vânzările mărcii româneşti în Europa.
Vânzările de vehicule comerciale uşoare ale "Dacia" au crescut cu 72,1% în Europa, cota de piaţă a companiei pe acest segment crescând la 1%.