"Rombat" discută cu constructorul "Ford" România încheierea unui contract pentru furnizarea de baterii, iar dacă nu se va ajunge la un acord, producătorul de acumulatori are ca alternativă Volkswagen, a declarat, ieri, directorul general al uzinei de la Bistriţa, Ioan Repede.
"Avem în plan semnarea unui contract cu un al treilea constructor de automobile. Acesta este Ford Româ-nia. Purtăm discuţii cu constructorul de un an şi jumătate, iar în prezent sunt în analiză mai multe documente în acest sens. În cazul în care vom începe colaborarea cu Ford Româ-nia, cel mai probabil aceasta va fi pentru cel de-al treilea proiect al uzinei, în 2012", a precizat şeful Rombat, citat de Mediafax.
De asemenea, el a spus că a primit solicitări pentru un eventual contract şi din partea Volkswagen, iar în situaţia în care negocierile cu Ford vor eşua, acesta ar putea reprezenta o alternativă.
Repede a adăugat că a primit solicitări din partea mai multor constructori, însă a precizat că "Rombat" nu are interesul să furnizeze baterii pentru mai mult de trei constructori.
"Dacă ne axăm pe piaţa OEM (Original Equipment Market - piaţa de prim montaj), riscăm să devenim dependenţi de constructori, astfel că încercăm să ne concentrăm producţia mai mult pentru pieţe de schimb", a mai spus Repede.
Referitor la perspectivele producătorului de baterii, reprezentantul "Rombat" a spus că până în 2015 ţinteşte o cifră de afaceri de 95 milioane euro, în condiţiile în care pentru 2010 estimează contracte de 60 milioane euro, în creştere cu zece milioane euro faţă de 2009.
Capacitatea de producţie a uzinei din Bistriţa este de 2,3 milioane de baterii, iar pentru acest an estimările de livrări se ridică la 2,1 milioane acumulatori.
În prezent, cota de piaţă a companiei "Rombat" este de 65% în Ro-mâ-nia, iar 60% din producţie merge la export. Clienţii Rombat pe segmentul OEM sunt Renault şi PSA Peugeot.