"Romtelecom" - 3 milioane de clienţi, anul trecut

C.I.
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 21 martie 2008

Compania "Romtelecom" a înregistrat, anul trecut, creşteri pe segmentele de servicii de date, Internet de bandă largă şi televiziune şi a reuşit să oprească pierderea netă de clienţi pentru telefonia fixă, stabilizând baza de clienţi la aproximativ 3 milioane.

Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom, a declarat: "Acestea sunt, în principal, rezultatele noii politici comerciale lansate anul trecut, Clientul pe locul 1, care a fost strategia aleasă de Romtelecom pentru a face faţă provocărilor unei pieţe de telecomunicaţii extrem de competitive, cum este cea românească".

Ca urmare a ofertelor atractive aduse pe piaţă de Romtelecom, numărul clienţilor pentru serviciile de Internet de bandă largă ClickNet a crescut cu peste 300%, în timp ce serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atras aproape 400.000 de clienţi, în primul an de la lansare (aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de creştere din Europa pentru un asemenea serviciu). Gradul de utilizare a serviciilor de telefonie fixă a crescut semnificativ, mai ales traficul naţional, care s-a mărit, spre exemplu, cu 60% în ultimul trimestru din 2007, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

Pierderile de clienţi de telefonie fixă înregistrate, în ultimii doi ani, s-au reflectat în scăderea uşoară a veniturilor operaţionale în 2007, cu aproximativ 2,6%. Cheltuielile operaţionale au crescut, în 2007, ca urmare a aprecierii RON (cu un impact negativ de aproape 14 milioane euro), a intensificării eforturilor de orientare către clienţi (inclusiv cheltuieli mai mari cu publicitatea), şi a costurilor generate de un control fiscal.

Această combinaţie de venituri mai mici şi cheltuieli operaţionale mai mari a condus la o scădere a profitului înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) la puţin peste 300 milioane euro (reprezentând o rată de 34,4%).

În plus, impactul amortizării datorată investiţiilor mari şi al aprecierii RON (cu un efect negativ de peste 16 milioane euro), în combinaţie cu consolidarea unei părţi mai mari a pierderilor Cosmote au avut ca rezultat o pierdere netă de puţin peste 21 milioane euro, în anul 2007.

Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom, a declarat: "Planul nostru, pentru următorii trei ani, este să avem creştere profitabilă. Acţiunile din prezent, menite să crească cota de piaţă a Romtelecom şi să îmbunătăţească eficienţa operaţională, ne vor aduce o profitabilitate mare, până în 2010".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb