Compania "Romtelecom" a înregistrat, anul trecut, creşteri pe segmentele de servicii de date, Internet de bandă largă şi televiziune şi a reuşit să oprească pierderea netă de clienţi pentru telefonia fixă, stabilizând baza de clienţi la aproximativ 3 milioane.
Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom, a declarat: "Acestea sunt, în principal, rezultatele noii politici comerciale lansate anul trecut, Clientul pe locul 1, care a fost strategia aleasă de Romtelecom pentru a face faţă provocărilor unei pieţe de telecomunicaţii extrem de competitive, cum este cea românească".
Ca urmare a ofertelor atractive aduse pe piaţă de Romtelecom, numărul clienţilor pentru serviciile de Internet de bandă largă ClickNet a crescut cu peste 300%, în timp ce serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atras aproape 400.000 de clienţi, în primul an de la lansare (aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de creştere din Europa pentru un asemenea serviciu). Gradul de utilizare a serviciilor de telefonie fixă a crescut semnificativ, mai ales traficul naţional, care s-a mărit, spre exemplu, cu 60% în ultimul trimestru din 2007, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Pierderile de clienţi de telefonie fixă înregistrate, în ultimii doi ani, s-au reflectat în scăderea uşoară a veniturilor operaţionale în 2007, cu aproximativ 2,6%. Cheltuielile operaţionale au crescut, în 2007, ca urmare a aprecierii RON (cu un impact negativ de aproape 14 milioane euro), a intensificării eforturilor de orientare către clienţi (inclusiv cheltuieli mai mari cu publicitatea), şi a costurilor generate de un control fiscal.
Această combinaţie de venituri mai mici şi cheltuieli operaţionale mai mari a condus la o scădere a profitului înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) la puţin peste 300 milioane euro (reprezentând o rată de 34,4%).
În plus, impactul amortizării datorată investiţiilor mari şi al aprecierii RON (cu un efect negativ de peste 16 milioane euro), în combinaţie cu consolidarea unei părţi mai mari a pierderilor Cosmote au avut ca rezultat o pierdere netă de puţin peste 21 milioane euro, în anul 2007.
Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom, a declarat: "Planul nostru, pentru următorii trei ani, este să avem creştere profitabilă. Acţiunile din prezent, menite să crească cota de piaţă a Romtelecom şi să îmbunătăţească eficienţa operaţională, ne vor aduce o profitabilitate mare, până în 2010".