Ponderea exporturilor a reprezentat 27% din totalul afacerilor companiei Rottaprint în 2020. Pentru anul trecut, compania raportează o creştere cu 13% a valorii exporturilor comparativ cu 2019, la circa 6 milioane euro, scrie un comunicat de presă al Rottaprint.
Creşterea exporturilor companiei a fost susţinută anul trecut, în principal, de intensificarea producţiei atât în industria alimentară, cât şi în cea producătoare de soluţii chimice, mai ales în ceea ce priveşte dezinfectanţii, două industrii puternic influenţate de nevoile consumatorilor finali pe perioada pandemiei, cu precădere în lunile de lockdown.
Potrivit reprezentanţilor Rottaprint, creşterea exporturilor este unul dintre obiectivele strategice ale tipografiei, care se va menţine şi pentru anul în curs. Astfel, o bună parte dintre demersurile companiei se îndreaptă către dezvoltarea serviciilor furnizate clienţilor externi.
Anul trecut, tipografia Rottaprint a exportat cu precădere în ţările în care deţine centre logistice precum Ungaria şi Germania, dar şi pentru clienţi din ţări ca Belgia, Franţa, Israel, Republica Moldova, Olanda şi Polonia.
În prezent, compania lucrează la consolidarea poziţiei pe pieţele din Ungaria şi Germania. În Ungaria, compania lucrează cu mari producători din industrii precum lactate, preparate din carne, produse chimice şi cosmetice, în timp ce, în Germania, colaborează cu producători importanţi de preparate din carne.
Din datele companiei, un procent de 25% din portofoliul Rottaprint este reprezentat de clienţi din străinătate, din industrii variate, numărul acestora crescând cu 8% în 2020 faţă de anul anterior.