"Sainsbury's" Plc, al doilea mare lanţ britanic de supermarketuri, a decis să cumpere "Home Retail Group" Plc pe 1,3 miliarde de lire sterline (1,9 miliarde de dolari), ca să-şi susţină operaţiunile online, respectiv să se extindă în afara sectorului alimentar.
"Home Retail", care, în luna ianuarie, anunţa că a respins o ofertă primită în noiembrie de la "Sainsbury's" (care nu fusese dezvăluită), susţine acum că vrea să recomande noua propunere, care se ridică la 161,3 pence pentru un titlu "Home Retail", faţă de 152,9 pence, cât a fost cotaţia de închidere la data de 1 februarie, la Bursa din Londra.
În baza înţelegerii dintre părţi, investitorii "Home Retail" vor primi 0,321 de acţiuni noi "Sainsbury's" şi 55 de pence în numerar, pentru fiecare titlu deţinut.
Conform "Sainsbury's", afacerea va majora câştigul pe acţiune al companiei încă din primul an după încheierea tranzacţiei şi va crea sinergii de cel puţin de 120 milioane de lire în privinţa profitului, din al treilea an.
Achiziţia este cea mai mare pe care o face vreodată "Sainsbury", tranzacţia aducându-i peste 800 de magazine Argos şi o reţea extinsă de livrare a produselor.
"Home Retail" are sute de magazine care vând diverse produse, de la bijuterii până la televizoare.