Salvatorii întâmpină probleme cauzate de lipsa heliporturilor

D.I.
Politică / 21 aprilie 2018

Sursa foto: Twitter

Sursa foto: Twitter

Raed Arafat, secretarul de stat al MAI, atrage atenţia asupra lipsei zonelor de aterizare din sudul ţării pentru elicopterele care efectuează misiuni de urgenţă, mai ales pe timp de noapte, precizând că autorităţile trebuie să se implice în amenajarea acestora, informează Mediafax.

Problema cea mai acută rămâne în sudul şi sud-estul ţării, unde, din cauza lipsei heliporturilor sau aeroporturilor, elicopterele SMURD nu pot ateriza pe timp de noapte.

Într-un interviu acordat agenţiei, Raed Arafat precizează: "Dacă luăm oraşele mici, dacă nu vorbim de helipunct, de zonele amenajate să poată ateriza elicopterul şi noapte pentru preluare de pacienţi, sunt multe şi în sudul ţării mai ales. Încă în nordul ţării este mai uşor pentru că avem mai multe aeroporturi, în sudul ţării infrastructura nu prea este dezvoltată. Dacă luaţi nordul ţării aveţi Mureş, Cluj, Baia Mare, Satu Mare, Arad, Timişoara, toate au aeroporturi, deci în cursul nopţii putem să le folosim. Dacă luaţi zona de sud, în afară de Bucureşti, Constanţa, Tulcea acum, nu ştiu cine mai are în zona de sud. Aici trebuie amenajate zone de aterizare şi autorităţile locale chiar trebuie să se implice în rezolvarea acestei probleme că nu este un capăt de ţară. Problemele majore sunt autorizaţiile care sunt anevoioase şi foarte grele de obţinut de la Autoritatea Aeronautică Civilă şi sunt foarte costisitoare. Deci autorizaţia este problema şi nu neapărat construcţia propriu-zisă a helipunctului".

Judeţele din nordul şi vestul ţării sunt mai pregătite pentru asigurarea intervenţiilor pe cale aeriană, consideră secretarului de stat.

Astfel, secretarul de stat explică: "Aveţi la Mureş şi hangar şi helipunct la spital, aveţi la Oradea heliport care este construit recent şi este chiar unul special pe structura spitalului făcut şi care permite elicopterului să aterizeze la nivelul etajului 2 la spital să preia bolnavul de acolo, aveţi la Constanţa unde este un helipunct special cu hangar cu tot, este în curs de finalizare cel de la Jibou pentru zona Nord-Vest, este făcut deja hangarul şi a rămas să toarne betonul pentru helipunct. A mai durat un pic pentru acte, dar este în curs de rezolvare, mai avem la Iaşi unde este făcut hangar şi unde urmeză să se toare betonul, printr-un proiect european şi urmeză să se facă şi mai sunt utilizate aeroporturile. De exemplu, la Craiova se foloseşte aeroportul, la Arad se foloseşte aeroportul şi mai sunt helipuncte pe care le folosim pe durata zilei dar nu şi noaptea, care aparţin de Armată, de Poliţia de Frontieră".

Referitor la înfiinţarea de noi heliporturi, Arafat conchide: "În mod normal este în vizorul nostru, este o chestiune pe care o considerăm importantă să ajungen în oraşele unde nu sunt aeroporturi şi zi şi noapte să putem ateriza".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb